söndag 4 september 2011

En härlig dag och skitbatteri!

Måste börja svära över de förbannat bra produkter som finns på marknaden idag, de är fantastiskt underbara att t.ex lyssna på, fota med, se på, surfa med osv... men dom är ta mig fasen alltid urladdade när man ska ha dom! Ikväll var det batterierna i systemkameran som vägrade vara med mig! Har alltid ett extra i fodralet men det verkar ha laddat ur under tiden det bara legat där! Och det batteri som var i kameran var ju givetvis precis lagom slut när jag laddat över hälften av bilderna, och såhär mitt i natten är det INTE jättekul med en sådan motgång. Så därför mina vänner blir det bilder från dagens rallyutflykt imorgon helt enkelt! Då passar jag också på att bjuda på lite andra bilder, såsom kräftfiske och bilder från Wämöparken!

Jo, som ni då vet så drog jag och Axel upp mot småländska gränsen och till och med över och ända upp mot Vissefjärda-trakterna. Där parkerade vi oss och vår medhavda fikakorg och väntade på att rallybilarna skulle anlända. Det gjorde dom också och även om inte Axel var lyrisk över att det kom bilar med jämna mellanrum så var han åtminstone inte missnöjd heller!

Vill börja med att tacka Linda, Linda, Tomas och Niklas för ett fantastiskt trevligt sällskap idag och även stort tack för hjälpen med att underhålla och busa med Axel.

Måste säga att vår utflykt idag gick över förväntan. Hade lite oro i magen när vi åkte upp. Vi åkte hemifrån ca 9.20, båda mätta och belåtna efter en stadig frukost. Här kommer det jag vart lite orolig för. Axel brukar normalt sett somna mellan halv elva och elva och då sova allt mellan en och två timmar för att sen vara pigg en bra bit in på eftermiddagen, men idag så var jag rädd att det inte skulle bli så. Lite släppte min oro när Axel somnade i bilen på vägen upp och vaknade av sig självt precis när vi var framme vid sträckan. Terrängen gjorde det näst intill omöjligt att ta med vagnen så att han sov 45 minuter på vägen upp tänkte jag skulle räcka så det blev "ryggsäcken" för guldklimpen. Det gick kanon! hela vägen fram till där vi skulle stå och sen fick han komma ner och leka och busa i skogen så allt flöt på perfekt. Vid kvart över tolv tog vi lite middag och han åt bra med lite trugande och god hjälp av Linda, Linda och Niklas. Efter middagen så börjar Axels ögon att packa ihop.

Lite mer än halva startfältet återstår och att börja traska längs med vägen med han i famnen kändes inte ok. Fan jag skulle tvingat med mig vagnen på nåt vänster tänker jag, så han kunde sovit där! Detta löser sig dock ändå genom att han, helt slut somnar i min famn med hörselskydd på och där sover han tills rallyt är över och vi är framme vid bilen. Kan meddela att lite mindre än tio kilo Axel sätter sina spår i armar, rygg och ben, men det var det värt varje gång jag kikade ner på honom och såg honom sova så gott! I ca 50 minuter stod och gick jag med honom i famnen innan vi alla hoppade in i bilen och begav oss hemåt!

När vi kom hem så blev det mera lek och lite umgånge med moster Fia som var och hälsade på, sen var det min tur att somna, helt slut i soffan! Ingen lång vila dock, men skön var den och resten av eftermiddagen gick som en dans tack vare den!

Axel sovtider blev lite rubbade idag och när klockan blev några minuter över fem så var han återigen jättetrött och somnade gott och vi ville inte väcka honom så han fick sova ända fram till tjugo i sju. Så det blev lördagsmys ända fram till halv tio för Axel idag, hoppas han sover länge imorgon nu då!

Med på lördagsmyset, eller ja det var dom som hade med sig det kan man säga, var också bloggmammans mamma och pappa. Dom hade hyrt lite filmer som vi kikade på, eller en film blev det, svinalängorna. Inte en partyhöjare precis men shit vad bra den var! Dom hade också med sig hamburgare som vi grillad eoch åt gott av! Tack för ikväll!

Nu är det läggdags. Dock så ska strömmen få jobba lite inatt, tre jack är proppade med laddare. Det är lilla kameran, systemkamerabatterierna samt videokameran som en gång för alla ska laddas upp för att aldrig mer få bli tomma!


Ps. Om exakt en vecka vid den här tiden har jag ätit alldeles för mycket, dansat lite och heter Joakim Fagerberg!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar