fredag 2 september 2011

Det börjar likna nåt och Sverige underpresterar...

Denna fredag rusade iväg i en ruskig fart och det är med stormsteg vi närmar oss den 10 september, "vår dag".

Idag har det tagits ytterligare några stora steg mot en perfekt bröllopsdag, dom ringde nämligen från tryckeriet och sa att våra häften var klara. Snabbt kutade jag och Axel ner för att hämta dom oh när jag kikat igenom resultatet så var jag riktigt nöjd. Inte långt efter att vi fått hem dom så vek jag ihop en yttersida och därefter smyckade den så som vi tänkt och band ett snyggt band runt om häftet och...tjohej vad snyggt det blev!

Förmiddagen spenderade vi annars på hemmaplan, jag städade lite i lägenheten och donade i allmänhet. Sen kom bloggmamman hem och hon hade med sig hem en dunderförkylning med rinnande näsa och huvudvärk så hon kastade sig ganska omgående i soffan i hopp om att kunna vila lite. Jag ringde ett samtal till han som ska spela orgeln i kyrkan och hörde lite kring in- och utgångsmarsch så det har vi och han också koll på nu.

När vi hämtat hem häftena och donat lite med det så var bloggmamman fortfarande vilasugen så Axel och jag gick en runda längs med stans gator och avslutade med att åka centrumtåget, Axels absoluta favorit!

Sen blev det käk för Axel och en massa mys innan kvällens besök kom i form av Fia, Jojjan och PM. Det skulle ju kikas på fotboll, men som sverige spelade idag så undrar jag om det vekligen var fotboll vi kikade på. Det var i alla fall inte en värdig landslagsnivå på många av spelarna idag! Plusbetyg till Chippen och Elmander dock, sen så får Zlatan godkänt också! Man ser liksom att han är på en annan nivå än de andra!

I morgon ska jag och Axel åka på rally i smålandsskogarna! Riktigt roligt ska det bli och det verkar ju bli bra väder!

/ bloggpappan

1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig kväll, trots tre däckade tjejer i soffan...! Idag blir det tjejtid på stan när killarna är i skogen :) Kramar!!

    SvaraRadera