söndag 4 september 2011

Nice dag i nice väder!

Idag har det varit en riktgt nice dag. En riktigt nice dag utomhus kan man faktiskt också säga!

Ja, idag har vi minsann inte slitit på golvet i vår lägenhet vill jag meddela. Redan klockan tio var bilen i rullning mot Rödeby för att kika ännu mer på vårt fina hus. Idag skulle vi gå igenom olika förråd och lite saker han inte skulle behålla utan vulle veta ifall vi var intresserade. Vi nappade på en hel del. Bland annat så fick vi några stegar och en skottkärra och nån snöskyffel, det är ju aldrig fel. Gräsklipparen köpte vi loss av honom också, den är ju ändå inkörd på tomten så den borde väl klara av att klippa den själv?

Pappa kom också en runda för att kika in huset lite samt kolla på en lösning på ett tak över "finingången", vilket vi måste ha innan snå och oväder kommer till oss.

När vi kände oss nöjda så chansade vi på att våra blivande grannar var hemma, eller ja grannar är dom väl inte direkt utan dom bor nån gata bort men ändå. Visst var dom hemma så där blev det en mycket trevlig stund med kaffe, hemmbakade bullar och bus med barnen. Jag kunde ju inte tacka nej till att hoppa lite studsmatta med busungerna, tror jag är lite poppis faktiskt =)

Sen blev det en söndagsmiddag på Mcdonalds innan vi körde bilen vidare mot Trummenäs. Där gick jag 18 underbara hål, det gick dock inget vidate rent golfmässigt, och bara njöt av vädret den friska luften. Axel var också med och kikade på när vi golfade, jag tror att det finns en liten blivande golfare inom honom då han hela tiden kommenterade våra slag med ett ähhh, öhhh eller ohhh.... dessutom skulle han gärna svalt en golfboll eller två samt svingat ut ett antal tänder med drivern, om han bara fick!

När vi sen kom hem så tog vi nästan omgående tack i bröllopsfixandet som återstår och idag var det festprogrammen som skulle bli ett steg närmre färdiga. Cirka 50 stycken hann bli färdiga och resten gör vi imorgon! Bra jobbat där!

Nu har bloggmamman somnat för länge sedan och jag har fixat och donat lite med bilderna som jag lovade er igår! Här kommer dom!

kräftfisket:






Wämöparken:







Rally, mästerfotografen är min systers kille Tomas!








/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar