lördag 4 juni 2011

Fredag och lördag!

Vill börja med att gratta syster på födelsedagen =)

Efter att familjen haft en härlig mitt-i-veckan-ledighet tillsammans så åkte jag tidigt på fredagsmorgonen till jobbet. Huset var dock tomt på barn då alla var lediga så jag tog tag i uteförådet och såg till att det blev städat samt organiserat med bilder vi varje hylla där respektive leksak ska ligga. Rätt sak på rätt plats helt enkelt. Lite annat småplock hanns också med innan jag bestämde mig för att jag var färdig, så jag offrade några komptimmar och åkte hem till familjen.

Hemma igen så började vi plocka lite ibland det som skulle åka med till Fur och kvällens kalas för pappa och syster. Klockan halv fyra körde vi uppåt och landade en halvtimme senare.

Innan bilen begav sig iväg så hann familjen med ett besök på BVC med Axel, vi tyckte att BVC skulle få kolla på hans mun som ibland får lite "vitt slem" innanför läppen, ingen fara tyckte dom efter att ha haft kontakt med två av Axels doktorer på barn. Så skönt att allt funkar inom vården för vår del, så skönt att BVC verkligen ringer för att vara säkra och inte bara skriver ut det ena eller det andra läkemedlet. Tummen upp för dom!

Uppe i Fur så var det om möjligt ännu varmare än i stan och Axel fick prova att bada (läsa sprattla med fötterna) i farmor och farfars pool. Han stormtrivdes och blev precis dyngsur. Efter att ha sprattlat en lång stund vid poolkanten så fick han också provåka den fina båt som farfar köpt till honom. Och jag kan tala om att han stortrivdes även där, tror att han har potential att bli ett riktigt blötdjur. Resten av kvällen bjöd på mycket god mat, tävlingar som min bror Magnus och hans flickvän styrt upp. Det var i tur och ordning: musiktävling, slå i spikar (enligt reglerna i mästarnas mästare), stövelkastning, känna i spann med förbundna ögon och tala om vad det var i spannen ( i spännerna så fanns banan, mask, smör, en rund borsten samt en peruk och jag kan tala om att det var rejält otäckt) och sista grenen var att identifiera olika smaker man fick i munnen utan att titta förstås!

Sen blev det tårta och kaffe, och därefter så var det öppen bar............ gode gud..... det tog jag på allvar och precis när vi ska hoppa in i bilen så mår jag som sämst... jag nynnade inte på "i will be popular" kan jag säga! För informationens skull så kan jag säga att hela dan i dag har varit skit. Har inte kunna resa mig från sängen överhuvud taget, utan har bara sprungit mellan toa och säng hela dan. Klockan tre kunde jag stoppa i mig en banan och en dl vatten och fick då behålla det. Helt otroligt att man som 30-åring inte lärt sig någonting.

Så som ni förstår så har bloggmamman och Axel fått husera mycket på egen hand i dag. Dom började dagen redan klockan sju med att köra igång några maskiner tvätt i tvättstugan. På förmiddagen kom Sofia och lånade med sig Axel ett par timmar så att bloggmamman också skulle kunna få sova lite. För efter att ha kommit i säng strax efter halv två, stigit upp tjugo i sex med Axel och däremellan skrikit och svurit sig blå över mig så började energin ta slut. Välsiignade Fia tog med sig Axel till mormor och morfar och där busades det i massor.

Vid lunchtid så gick hela gänget upp på stan för att shoppa lite och därefter så har det bara rullat på. Efter att vid tretiden fått i mig en banan så kämpade jag mig iväg tillsammans med Axel på en promenad för nu skulle kroppen bara igång igen. Bloggmamman fick ytterligare värdefull vila-tid och jag blev rejält piggare av min promenad. När jag kom hem igen strax efter en timme så hade jag köpt med mig kebabsallad som vi båda mumsade på!

Nu har klockan närmat sig åtta och jag och Axel är ensamma hemma. Bloggmamman är på galej hemma hos en kompis och sen ska dom göra stan osäker. Kan säga att bloggmamman var ursnygg när hon gav sig iväg.

Bilderna är från dagen på trummenäs i torsdags samt från festen igår!












/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar