torsdag 2 juni 2011

Trummenäs för hela slanten!

05.00 och Axel vaknar, dags för välling och sen hoppas på att han somnar om. 05.15 Axels välling är uppäten och bloggpappan stiger upp för att göra sig iordning inför golftävlingen på Trummenäs GK som börjar 07.00. Axel vill ej somna om och får göra mig sällskap medans bloggmamman får sova vidare en stund innan jag ger mig iväg.

Tävlingen gick bra för mig och Carl tycker jag, vi spelade som lag och valde vid varje hål det bästa av våra scorer. En riktigt kul spelform och vi slutade på 17:e plats tror jag av 35 startande nånting med ett score på 69 slag alltså två under par. Det viktigaste var ändå att vi slog svärmor och svärfar som också deltog i tävlingen.

08.00 så begav sig bloggmamman, Axel, Fia och Agnete också ut till trummenäs för att spendera dagen vid husvagnen. Så mysigt dom har haft och vilket underbart väder. Dom har gungat och lekt och när Axel passade på att sova en långsovning så passade bloggmamman på att förbättra brännan lite. Massor av lek med leksaker på filten och i förtältet hann dom också med innan vi kom tillbaka från vår golfrunda. Jag var som "ett jävla lik" och hade ont i huvudet och var rejält sliten. Men en liten lur och massor av vatten senare så var det ok. Lite sol hann även min vita dracula-kropp få innan jag bestämde mig för att hjälpa svärfar som börjat skruva ihop en gasolgrill han köpt för att ha vi husvagnen. En stund senare var det klart och det var dags att provgrilla. Resultatet som svärfar lagade till var till belåtenhet och jag konstaterade återigen att grillat inte är äckligt på något vis!

När vi ätit upp och plockat iordning lite så begav sig svärfar, Carl och jag oss ut på ytterligare en golfrunda men dena gången blev det "bara" nio hål. Kan säga att jag kände mig lite sliten och hade krampkänningar i baksidan av låret hela rundan. Sällskapet som dröjde kvar lite vid husvagnen mötte senar upp os vid golfbanan för att säga hej innan de begav sig iväg på en promenad.

När vi alla var tillbaka i förtältet så somnade Axel så gott i sin vagn och en stund senare plockades det fram lite gotte i form av ost och kex. Inte dumt alltså! Massor av prat och diskussioner avverkades. Carl hade dock hittat läget övertrött och var på riktigt skojhumör och slängde in en och annan verbal kontring emellanåt. En riktigt trevlig kväll.

Vår bortaturné fotsätter i morgon då vi åker till Fur för att fira min pappa och syster som fyller 55 respektive 24. Det ska bli riktigt skoj, lekar och bad i pool är utlovat =)
Innan dess ska jag dock till jobbet några timmar och därefter till BVC med Axel men sen så är eftermiddagen ledig innan vi som sagt åker norrut.

/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Läste inlägget innan och jag kan bara hålla med.....NI håller ett enormt tempo och orkar fylla er vardag med så många härliga saker. Lite avis faktiskt, men ok jag får ju acceptera att jag är gammal....

    Hoppas ni får en fortsatt härlig helg!
    Kram Mia

    SvaraRadera