måndag 6 juni 2011

En varmare dag än väntat!

Tror att jag ska låta bilderna tala mest idag faktiskt. Måndagen hade bloggfamiljen förväntat sig bli risig med regn och rusk, för någonstans harde jag hört det innan helgen började, men ack vad fel jag hade. Det blev istället en av de varmare på hela helgen och familjen bestämde tidigt att den skulle spenderas vid vattnet och då blev trummenäs det självklara valet för där får vi perfet tillgång till sol, skugga och svalkande vatten, dessutom en jättefin husvagn att vara i. Vilket lyx!

Så vid halv elva var vi på plats och det var bara att njuta av vistelsen. Axel lekte och blev ompysslad av alla som var på plats, han måste vara det mes ompysslade barnet nånsin, inte en sekund utan uppmärksamhet =)

Vattnet var alldeles för kallt, 16 grader, för att Axel skulle få bada nåt annat än fötterna men det var såklart poppis bara det.





Istället så började jag ångra att jag inte tog med mig poolen till husvagnen för då hade han ju kunnat sitta där och plaska i värmen. Men med lite goda idéer och brainstorming av folket på plats så plockade vi fram en skål med vatten som han kunde plaska i. Djupt koncentrerad som ni ser! 




Efter en stund så var det roligare att försöka få skålen att välta, och det gjorde han flera gånger och varje gång så var det alltåd någon som orkade hämta nytt vatten =)





Hamburgare grillade vi till lunch och solen stekte som bara den. Axel spenderade förstås större delen i skuggan men både jag och bloggmamman lyckades få lite sol på oss ändå så nu sitter vi med lite lätt röda ryggar och försöker slappna av i soffan.

Just för tillfället så sitter bloggmamman med Axel på balkongen, Axel har någonstans på alla våra aktiviteter dragit på sig en liten förkylning vad det verkar och det sätter sig som bekant oftast på hans andning så att sitta i friska luften är det bästa för gullegossen. Blir det fortsatta problem under kvällen så får vi ta och åka in till barn för en inhalation. Men det hoppas vi verkligen inte!

/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Hoppas han klarar sig utan inhalatorn!...och fortsätt ha braiga bradagar!
    Krya på Dig Axel!
    Kram!
    Annika

    SvaraRadera