måndag 2 maj 2011

Lugn härlig måndag!

Bloggpappan började inte jobba förrän 9 idag så vi åt gemensam frukost här hemma innan han gav sig iväg till jobbet, mysigt! Där efter gjorde Axel och jag oss i ordning och Axel tog en liten förmiddagslur. Vid 11-tiden gick Axel och jag en promenad, men fy vilken skillnad det var i temperatur mot tidigare dagar. Det var ju jättekallt! Men vi tog oss till en lekpark med gunga och där var det en som var lycklig i alla fall! Axel gav glada tillrop och massor med leenden:) Vi skrattade ihop många gånger under den lilla gungtiden! Massor av barn var det också i parken för en förskola var där och lekte med några barn. Det är mycket intressant att kika in vad de andra barnen gör, tycker Axel.

Hemma igen var det lunchdags för oss båda. Axel fick äta först och medan jag åt lekte han på golvet, glad och nöjd! Sedan lekte vi en massa i hans rum och jag passade på att fixa lite i hans hylla med leksaker. Där efter somnade vi båda två, Axel i sin säng och jag i soffan. Mycket välbehövligt kan jag säga! När vi vaknade fick Axel lite middag och där efter tog vi en promenad till! Vi var hemma igen strax innan sex och då lekte vi lite i Axels rum. Axel dansade till musiken i en av hans leksaker, så himla söt! Både när han stod upp och höll sig i ett litet bord och när han satt ner diggade han med till musiken:) Jag trodde först att han bara rörde sig så, men när musiken tystnade slutade han! Strax efter sex kom bloggpappan hem! Han förberedde ett bad för Axel och oj, vad han plaskade idag! Hela badrummet var blött när Axel steg upp! Sedan blev det medicin och välling innan läggdags! Jag har även haft lite stickkväll här hemma ikväll! Eller jag virkar ju just nu, tänkte virka smårutor som ska bli ett lapptäcke! Har ganska många rutor nu, men fortfarande behövs det många fler!

I morgon väntar lite packning inför resan till Lund. Vi åker i morgon eftermiddag när bloggpappan kommit från jobbet. På onsdag väntar många undersökningar för Axels del, ultraljud på hjärtat, EKG, MR med sövning bland annat...Och så ska han ju vara fastande från klockan 7 på morgonen till halv 2...Kan bara hoppas att allt går bra! Förhoppningsvis ger alla undersökningar oss lite svar om hur framtiden kan tänkas bli med operation mm...

4 kommentarer:

  1. Hej! Bara en nyfiken fråga. Varför äter ni inte tillsammans med axel?

    SvaraRadera
  2. Var det blogpappan som plaskade ;)
    Stackars Axel att vara tom i magen så länge. Hoppas allt går bra!!

    SvaraRadera
  3. Hej Anonym! Det händer absolut att vi äter tillsammans med Axel, eller han med oss, till exempel vid frukost så sitter han alltid med och äter småbitar av samma som vi äter, men eftersom han ännu inte äter av den lunch/middag vi äter så är maten ibland inte färdig på samma tider, dessutom så styr hans hunger oftast när han ska äta och den är inte, eller väldigt sällan sammanhängande med vår!

    Celeonore, haha det var faktiskt inte bara jag som plaskade idag, annars brukar det mest vara det, men idag så var Axel värre:) ja, verkligen stackars han, men det måste gå och allt kommer säkert gå fint!

    SvaraRadera
  4. hoppas det blir bra i Lund. Ja stackars Axel som ska vara fastande så länge utan att förstå varför han inte får mat......
    Lycka till

    SvaraRadera