söndag 1 maj 2011

Familjen följde med på fotboll!

Igår så var det fullt hus på östra köpmansgatan 27 då det firades valborg i ett lugnt tempo och utan krusiduller. Gott på grillen och gott i glaset så var en lyckad kväll kirrad. Efter maten så hamnade alla i nån form av matkoma så vi hamnade alla i soffan, tjejerna kikade grejer på datorn och jag och PM kollade Sverige-Norges möte i hockey-vm, fel årstid på den turneringen för övrigt?!. Efter andra perioden fick jag bryt på den tragiska hockey som vårt svenska landslag presterade så jag startade upp xboxet åt PM och mig, givetvis blev det FIFA11. Efter en stund kom Jimmy och gjorde oss sällskap. Övriga sällskapet lämnade vid tio-tiden medans jag och Jimmy fortsatte spela fotboll ända till klockan nästan slog tre. Lite lätt onykter så gjorde jag i ordning lägenheten och kröp ner till bloggmamman.

Nånstans runt sju så vaknade Axel och jag var oförskämt pigg, vi låg alla kvar i sängen en lång stund och busade. Axels "prat" har verkligen satt fart. Det är da da da, na na na och do do. Han har också kommit på på hur man gör klickljud med tungen, eller smackar med tungar helt enkelt, inte helt osöt faktiskt!
Sen åt vi frukost och jag tog tag i ett gammalt "måste-göra" i form av fönsterputsning. Så efter en timmes slit och något väl våghalsigt klängande utanför fönsterna så var det klart, och fint! Sen gjorde vi oss i ordning, jag och Axel först och när det blev bloggmammans tur att göra sig i ordning så passade Axel och jag på att ta en promenad över stan. Vi stannade på torget för att avnjuta lite skönsång från en trubadur som sjöng så fint i solen! På vägen hem så somnade Axel i vagnen och sov i 1,5 timme. När han vaknade så åt han lite middag och sen begav vi oss på en tur till Rödeby, och direkt därifrån så åkte vi till Nättraby. Där var det dags för mig att spela lite b-lags fotboll. Vi vann med 6-2! Extra roligt var att bloggfamiljen ville följa med även idag för att titta när jag och mina kompisar spelar.

Väl hemma igen så var klockan en bit efter sex och Axel började bli lite småtrött. Vi hann leka en kort stund innan han gjordes i ordning för natten och fick äta sin medicin och välling! Han somnade så gott i sin säng.
Nu har vi precis kollat mästarnas mästare och återigen så var det ett kanonprogram vi fick se, riktig kvalité!
Nu är mina krafter snart förbrukade för denna helgen, så jag säger godnatt och så hörs vi imorgon! Jag jobbar 9-18, inte kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar