fredag 4 mars 2011

Stolta Barnvakter!

Vill börja med att säga att bloggmamman och bloggpappan har den underbaraste sonen i världen. Inte varför, inte hur, han bara är det! Så det så!

Axel och bloggmamman har under dagen hälsat på Axels gammalmormor och gammalmorfar i Hässlegården. Och där har han som vanligt charmat sönder alla närvarande personer. Utan att direkt veta så kan jag lägga en peng på att det bjöds på kaffe och minst 3 sorters kakor. Ett erbjudande om middag lär också ha förekommit och så förstås massor av Axelmys. Jag vet också att hela sällskapet följde herrstafetten på tv:n, och man kan ju inte annat än ge pöjkarna godkännt för sin insats. Klockan tre var bloggmamman och Axel tillbaka i stan för att ta emot kvällens barnvakter och så skulle ju bloggmamman göra sig i ordning för kvällens personalfest.

Ja, Som jag skrev i förra blogginlägget så skulle Axel ikväll passas av hans farmor och farfar, och jag tror att i alla fall farfar var nervös för sist han stack in huvudet i vår lägenhet så skrek Axel som en tok. I efterhand så tror vi att det mest berodde på kepsen, så den stannade hemma ikväll =)
När jag kom hemdragans efter jobbet så såg stannade jag utanför dörren och kikade in genom fönsterrutan i några minuter och fick där se en stolt farfar som nöjt låg på golvet och lekte med Axel, farmor satt också bredvid och lekte och såg minsann inte ett dugg mindre nöjd hon. Mest nöjd av alla var nog ändå Axel. För med två människors totala och konstanta uppmärksamhet så trivdes han som fisken.

Särskilt glad verkade han vara för presenten som farmor och farfar köpt med sig! Jag vet inte vad Axel gjort för han får presenter precis hela tiden, får snart börja prata med honom om det så att han inte tror att det kommer fortsätta såhär hela livet. Presenten var "mjuka kvadrater och trianglar" köpta på babyproffsen. På kvadraterna var det siffror på ena sidan och olika pusselmotiv på de andra så att man kunde sätta samman dom som ett pussel. Ni kan nog skymta dom på bilderna sedan. Sååå fint och en riktigt bra present! Tack farmor och farfar!

Jag fixade till lite fika och tog in i Axels rum och leken fortsatte en lång stund fast nu med tre vuxnas fulla uppmärksamhet. Strax efter sex så började Axel gno i sina ögon och se riktigt trött ut. Bad stod på schemat innan läggdags ikväll så det var ju ett kanonsätt att hålla honom pigg. Nybadad och fin så tog farmor på honom pyjamas och blöja medans jag förberedde välling och medicin. Tvättning med tvål, vatten och sprit på hans "utslag" på huvudet genomfördes också och peppar peppar så har det torkat till och ser faktiskt mycket bättre ut, även om det är långt ifrån fint.

Farmor och farfar sa godnatt och begav sig hemåt medans Axel slukade sin mat och somnade så gott!
Nu följer en stund framför tv:n för mig. Xbox varvat med på spåret är på agendan. Inte fel alls om ni frågar mig!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar