fredag 4 mars 2011

Hockey så det knakar!

Ja, nu sitter man på bussen på väg till jobbet. Grus i ögonen och knarr i ryggen! Varför detta då? Jo det ska jag minsann tala om.

Jag kände mig som vanligt nu för tiden trött och hade lite ont i halsen igår, eller redan i onsdags men då ignorerade jag och tränade ändå, men så ringde lillebror och undrade om jag skulle hänga på honom och farsan på hockey! Jo visst tänker jag, man ska ju inte träna med halsont, och hockey är ju lugnt och mycket trevligt! Så en styck ståplatsbiljett i handlades till mig!

Men herregud vad jag fick äta upp mina ord om lugn och trevlig underhållning! Eller ja trevlig var det ju så in i Norden, men lugnt och särskilt oansträngande var det minsann inte! 7 och en halv period senare och med hela sex timmar hockey så stod KHK som segrare till slut och jag stod på ståplats med krökt rygg och halvslitna ben!

Enligt ej uppkollade uppgifter så placerade sig denna matchen som sexa i statistiken bland längsta hockeymatcher i Sverige! De fyra första perioderna höll hög division 1 klass men, helt förståligt, de tre och en halv perioderna som spelades därefter var inte av samma klass!

Så nu ska jag kämpa mig igenom denna fredagen på jobbet för att sen komma hem till Axel och hans farmor och farfar som idag ska passa honom då bloggmamman ska på p-fest och de aktiviteterna börjar redan halv fem och jag tidigast är hemma halv sex!
/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar