lördag 5 mars 2011

I väntan på Andra chansen!

Just nu sitter pappa och jag i soffan och inväntar Andra chansen i melodifestivalen. Vi firar lördagskväll tillsammans då båda egentligen skulle suttit själva. Bloggpappan är på fest i Strömsberg där det väntades bad i badtunna utomhus :) Axel sover efter en härlig dag!

Axel och bloggpappan gick upp i morse och lät mig sova vidare! När jag väl stigit upp undrade bloggpappan om jag kunde baka scones till frukost så så fick det bli! Gott med nybakat! Efter den sena frukosten blev det zumba för min del, alltid lika skoj! När vi sedan var färdiga alla tre, efter dusch, lunch mm så begav vi oss ut i det härliga vädret. Vi tog en kort runda på stan och sedan gick vi till lekparken så Axel fick gunga en stund.

Sedan blev det lunch för bloggpappan och mig, pannkakor! Och där efter körde vi ut till Rosenholm för att se SAIK spela i Svensk Fastighetsförmedlings cup. Det gick sådär för dem och var ganska kallt trots det mycket fina vädret! Vi var hemma vid 17-tiden och då fick bloggpappan stressa för att hinna bli färdig för festen och skjutsen som skulle hämta dem 17.30! Axel och jag lekte en stund innan pappa/morfar kom hit med kebabrulle och godis! Vi hann precis äta upp vår mat innan Axel tröttnat och ville ha välling och sova! 19.15 sov han gott:)

I morgon är det min tur att gå upp med Axel men det gör ingenting, för i morgon är det ju Vasaloppet som ska följas på TV:) En kul tradition!

Trevlig lördagkväll!

1 kommentar:

  1. en skön lördagskväll med mamma och morfar med andra ord. Jag kan ju inte fråga Axel om andra chansen eftersom han sov, men mamma tyckte nog att den var bra.

    Kram på er!:)

    SvaraRadera