söndag 6 mars 2011

Gungeligung,badelibad, vingeliving och vinkelivink!

En underbar helg är snart slut och kvar återstår bara söndagsfilmen på 4:an, återstår att se om man överlever nyhetsuppehållet ikväll eller om man somnar som vanligt.

Ja som sagt var en underbar helg är till ända och solen har bjudit på massor av värme så ganska mycket utomhusaktiviteter har det blivit. Axel bara älskar att gunga så ett par besök i parken har vi gjort både på lördagen och söndagen. Vi fick med Axels helgalna skratt i gungan på en film i lördags så den bjuder jag på här tillsammans med ett par fina bilder på vårt hjärta.


På den tidiga eftermiddagen så åkte hela familjen ut till rosenholm för att avnjuta lite fotboll då gruppspelet i svensk fastighetsfömedling cup genomfördes. Det gick inte något vidare för mitt Sillhövda men men det är ju inte nu vi ska vara bra!
När klockan slog sex så hade jag lämnat mitt trygga hem för att spendera kvällen i strömsberg med mina fantastiskt goda ex-arbetskamrater från tving. Anna hade styrt upp kvällen på ett föredömligt vis och kvällen får 5 tummar upp! Hon hade också hyrt hem en vedeldad tunna som vi skulle krypa ner i och avnjuta. Planerat dopp var vid niotiden, men det insåg vi ganska snabbt att det inte skulle funka då värmen i vattnet vägrade infinna sig. Men med hjälp av mig som rörde runt i badgrytan likt en piskad kock och med en enorm insats av eldmästare Hoff så kunde vi strax innan tolv hoppa i en rykande het tunna.

Lägg märke till de fantastiskt fina mössorna som Annas mamma hade stickat till oss. Mössan samt ett par ljuvligt varma stickade tossor fick vi alla när vi kom till partajet. Så snygga vi blev.

Sen måste jag ju också berätta att det går så bra för vårt lilla hjärta. Det händer nya saker varje dag. Han har kommit riktigt långt vad det gäller att resa sig själv och jag tror inte det dröjer alls länge. När han väl tagit sig upp på fötter så går det även där riktigt bra för honom, om än lite vinglig så står han lutande mot saker långa stunder själv, och i fredags hade han släppt och faktiskt lyckats behålla balansen i flera sekunder =)

Ytterligare en grej har han knäckt och det är att man minsann ska vinka när man säger hej då till någon. Han både "viftar" och "knyter/öppnar" handen till den som säger hej då! Så gullig!

Allt för idag mina vänner! Trevlig söndagskväll!

1 kommentar:

  1. De där med tunnan såg ju inte helt fel ut!! Sötaste axel. Kul att han är så glad för att gunga. Det får vi göra nästa gång vi ses ;)

    SvaraRadera