måndag 7 mars 2011

Måndagskväll!

En typisk måndag är till ända och bloggföräldrarna har krypit ner i soffan.
Jag började inte jobba förrän klockan 9 idag så när Axel vaknade på morgonen så gav jag bloggmamman chansen att få sova några minuter längre.

Fan va grisigt med programet på tv just nu förresten, en unge i minuten heter det och det verkar göra sjukt ont! Många minnen också som dyker upp, roliga och mindre roliga!

Medans jag varit på jobbet och passat änglarna där så har bloggmamman och Axel bara haft det lugnt och skönt här hemma. Massor av lek bus och även en promenad har dom hunnit med. Även gjort egen köttgryta till Axel har dom hunnit med. Strax efter sex kom jag hem igen och då hade Axel redan börjat gno sig lite smått i ögonen. Jag tänkte fixa till lie extra god mat till oss ikväll så det förberedde jag snabbt innan bloggmamman gick iväg för att bashandla lite och jag styrde kosan mot badrummet med Axel för att tvätta, sprita och smörja hans utslag i huvudet, som för övrigt blivit mycket bättre men dock en bra bit ifrån bra.

Sen var det dags för kvällsvällingen och ikväll var det premiär för 9-månaders fullkornsvälling. Den gick ner i ett huj så mot smaken var det inga protester, får se hur magen reagerar, men än så länge har det varit lugnt.
Att han trivs allt bättre på mage har nu verkligen börjat visa sig. Allt oftare så ligger han på mage och väcker oss om morgnarna och de senaste kvällarna har han vänt sig om och somnat såhär.


När bloggmamman kom hem igen så var maten nära på klar och vid åtta så tog vi plats framför tv:n och smakade på maten. Baconinlindad banan hade jag snott ihop och tro det eller ej men det var riktigt gott. En potatisgratäng till så var det briljant gott!

Nu så är det snart läggdags tror jag. Morgondagen innebär jobb mellan 7.30 - 16 för mig och det lutar åt att bloggmamman ska hälsa på gammalmormor och gammalmorfar en liten runda.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar