tisdag 8 mars 2011

Klipp mig...någon!

Ja ungefär så har jag känt det de senaste dagarna och då räkningarna formligen ramlade in under februari månad så känns inte ett besök hos mr frisör heller särskilt lockande även om det inte kostar mer än 150 spänn! Jag har länge också pratat om att jag skulle vilja testa att raka av mig större delen av manen för att se hur det ser ut nu för tiden. 4-5 millimeter var en standadfrisyr under de äldre tonåren och jag tror knappt det finns några bilder på mig från den tiden. Så idag när bloggmamman hämtade mig efter jobbet så frågade jag Maria som åkte hem med oss om inte hon hade en trimmer jag kunde låna. -Jo min pappa har säger hon och fixar så att jag fick med den hem. Så väl hemma satte vi snart igång med att raka. Efter en kort stun och ca 1/3 del av huvudet så är det batterislut, och efter en alldeles för kort laddning så kör vi igång igen. Denna gången avbryter vi klippningen igen för att Axel blivit sjukt trött och bör får i sig mat innan han somnar och sen var det också dags för bloggmamman att träna.

När Axel somnat tar jag tag i den nu nyladdade trimmern och gör så snyggt jag kan. Det som nu återstår är lite finsnickeri som bloggmamman får hjälpa mig med!

Jag bjuder på en "innanbild" nu och senare ikväll får ni en "efterbild".


Annars har dagen flytit på bra. Axel valde att vakna redan halv sex idag och skulle inte somna om. Bloggmamman och Axel tog därför en längre och välförtjänt lur på förmiddagen innan man begav sig till hässlegården för att återigen besöka gammalmormor och gammalmorfar. Strax innan fyra så kom mina älsklingar till rödeby för att hämta hem mig och då hann även mina arbetskamrater och några föräldrar hälsa på Axel. Alla tycker att han är sååå söt, säger man tvärtom om det egentligen vore så eller hur funkar det där..? Framför allt kommenterade dom hans långa fina ögonfransar som han minsann skulle få nytta av när han blir äldre och beger sig ut på tjejtjuseri.

Sen blev det som sagt var projekt klippning och lite annan planering och donande och nu ligger jag här på soffan och väntar på att bloggmamman ska komma hem igen efter sin träning.

Som sagt var håll ut nån timme till så kommer en bild på kort frisyr!

1 kommentar:

  1. Haha, jag erkänner mig skyldig till både söt-snack och kommentarer om ögonfransar! Har varit en hel del diskussioner på flera ställen om söta barn och svaret på din fråga ovan är att just jag skulle inte säga något jag inte tycker. Det är ju inte så att man funderar på vad man säger när man pratar med en bebis, det kommer ju spontant! Ganska konstigt egentligen, att man säger saker som är en bedömning?! :-O Hursomhelst, alla bebisar är söta men cooling-Axel är faktiskt extremt söt o charmig. :-) Så roligt att se honom "live"!

    SvaraRadera