måndag 14 mars 2011

Matglada lilla pojke!

För inte så länge sedan så gnölade vi lite över att Axel inte åt något vidare! Det har ungefär sedan dess inte inträffat många gånger. Han äter allt större portioner och gillar det mesta, och idag har han nog satt någon form av rekord. Morgonvällingen satte han i sig till sista droppen och så även morgongröten några timmar senare och det hade nog gått ner mer gröt om det hade funnits men istället fick det bli efterrätt tills magen sa stopp! Till lunch åt han 3/4 av en barnmatsburk och massor av efterrätt till det och mellan de två målen gick det bara precis tre timmar innan han sa till att han var hungrig.

Middagen blev en bra portion hemmalagad spaghetti och köttfärssås, och massa efterrätt. Och nu innan läggdags så satte han i sig en flaska välling! Helt galen dag men faktum är att det är så här det har sett ut den senaste tiden i matväg. Möjligtvis lite mindre portioner än just denna galna dag. Jag vet ju i och för sig inte hur mycket andra barn äter och så men det känns som att Axel just nu äter som ett "friskt" barn, vilket är ovanligt för hjärtebarn som ni vet!

Det märks verkligen jättetydligt att han börjar bli stor vår pojke! Han är intresserad av precis allt och ska vara med och testa, dra, slita, känna, slicka och bita på allt som finns omkring honom och helst i det vi har i handen.
Hans nya favorit är att gå. Bara vi håller honom i händerna ( ett stadigt tag i och för sig) så går han dit han vill, och det kan bli långa promenader kan jag berätta. En stund lutad mot gymmet och så ser han något på soffbordet och vill gå dit för att sekunden senare vilja gå till tv:n.
Och på tal om att vilja bita och slicka så låt vi honom idag smaka på lite grädde från visparna! Och tror ni han var nåt nöjd då!
Dagen har annars innehållit en massa bus och lek mellan alla måltider. På förmiddagen så tog Axel och bloggmamman en promenad över stan och eftersom jag var tidig idag på jobbet så var jag hemma strax efter två. Det är alltid så mysigt att komma hem tidigt till familjen, så klart!

Imorgon skulle Axel gjort en ultraljudsundersökning men den blev inställd då doktorn var sjuk. Men Axel verkar ju må så bra så det är ju ingen fara på taket om det dröjer en vecka eller så innan dom kollar hur det "verkligen" står till i hans lilla kropp. Det är dock två månader sedan förra ultraljudet så, men det kan man ju se som positivt också! Doktorn skulle ju också kolla på Axels utslag i huvudet som har torkat helt med undantag för några stycken. Det ser nästan ut som när allt började igen. Men till det fick vi en tid på torsdag så då får dom nog sätta in penicillin skulle jag tro för att det ska försvinna helt.

Ikväll är bloggmamman på stickkväll och jag har intagit ryggläge i soffan och tänker inte resa mig förrän tandborsten skriker på mig och kudden ropar att nu är det dags. Än så länge har ingen av dom skrikit så jag lägger ner här och fokuserar på tv:n en stund.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Vad bra att han äter ordentligt igen. Till skillnad från min lille, han verkligen matsrejkar just nu. Inte ens frukt är gott.

    SvaraRadera
  2. Usch, är jobbigt när inte maten funkar...Förhoppningsvis vänder det för er med!

    SvaraRadera