måndag 10 januari 2011

Ny vecka!

I morse åt vi frukost hela familjen tillsammans innan bloggpappan åkte till jobbet. Axel och jag lekte lite, gjorde oss i ordning och gick en runda efter att Axel ätit gröt. Jag skulle köpa ny stickning idag och tänkte göra det på promenaden. Väl framme vid affären öppnade ju inte den förrän 11 och jag var där strax efter 10, så det fick bli en lång promenad! Axel sov gott i vagnen och jag fick motion, härligt! En ny stickning blev inhandlad och hemma igen påbörjade jag den direkt. Men bara efter en kort stund vaknade Axel så då lekte vi istället. Precis när jag ätit upp min lunch och skulle fixa till lite lunch till Axel gick strömmen... Så det blev till att värma hans mat i vattenbad med varmvatten från kranen. Det funkade faktiskt och under tiden Axel åt kom strömmen tillbaka!

Under eftermiddagen har vi busat i babygymmet, varit hos moster Fia på besök och till slut kom bloggpappan också hem! Vi saknar honom under dagarna så det är skoj när han kommer hem till oss! Bloggpappan och jag åt pannkakor till kvällsmat och Axel fick lite hemmagjord päronpuré för han är lite hård i magen. Päronpurén gillade han mycket och gapade stort efter skeden! Innan Axel somnade åt han välling, så nu sover han gott!

I morgon ska vi till neo och väga och mäta Axel och så ska han få RS-vaccinet (synagis).

/Bloggmamman

2 kommentarer:

  1. Hihihi.. visst är hon stor Ebba, en lång donna, med två långa päron blir det väl inget annat ;o) Hur gick det idag på neo med våg och mätning? Och vaccinet? När ni började med Puré hur långtid tog det innan han började få det regelbundet? Nyfiken på hur det ser ut hos andra ;o) Vi har ju precis bara börjat :o) Kramisar

    SvaraRadera
  2. Gick bra på neo! vägde 7720 gr och var 65 lång!Vaccineringen gick också bra, skrek bara ytterst lite, han är en duktig kille! Det tog nog drygt en månad, typ 1,5 månad, innan vi kunde "byta" ett mål ersättning mot mat. Trodde aldrig det skulle gå, men nu äter han ett mål ersättning som ett mellanmål typ, annars bara gröt, mat och välling och än så länge går han ju upp bra i vikt på det också! Ja, man måste få höra sig runt hur man ska göra eller så, man kan ju inget av detta sedan innan:) Kram till er!

    SvaraRadera