lördag 8 januari 2011

Kverulant!



Kverulant = gnällspik, gnällpipa, gnällmåns, kvirrare, knarr, bråkmakare, surpuppa, tvärvigg, brumbjörn!

Ja detta sammanfattar den största delen av min dag! Har liksom vaknat på fel sida och sen har det fortsatt, något bättre blev det efter en rejäl omgång på gymmet!

Dagen har annars innefattat lördagsfrukost (nybakta frallor från gylles och o´boy) och en massa familjemys. Direkt efter frukost så började vi operation "avjulning", nu skulle granen och allt pynt ut och ner i lådor igen och sen vidare upp på vinden. Det sista gick sämre för lådorna står kvar i köket=)
Det enda som inte plockades ner var gardinerna då vi hellre har dom kvar tills imorgon då bloggmamman faktiskt ska sy gardiner. Kommer garanterat bli kanonbra!

Bloggmamman gick sen för att träna och var RIKTIGT stolt och nöjd över sin träning när hon kom hem ,dels då hon hade presterat bra men också att hon faktiskt tog sig iväg. Jag tog mig också i kragen och körde ett bra träningspass bland maskiner och löpband.

Sen lunchade vi och jag stack mot Lyckeby för att inköpa "gardinhängare" samt köpa loss lite barnmat. Angående barnmat så har Axel ätit som en kratta av det idag. Två försök gjorde vi vid två olika tillfällen men den vanligtvis så uppskattade spagetthi med köttfärssås gick bara inte ner idag. Men så kan det väl vara vissa dagar!
Eftermiddagen har Axel och jag spenderat med att lyssna och se på när bloggmamman gjorde sig redo för tjejfesten hemma hos Lisa. "Kan jag ha det här" eller "är detta snyggare" var två fraser som gick heta. När hon väl bestämt sig så var hon så klart hetaste bloggmamman på festen!

Nu har Axel precis somnat efter att slukat en enorm mängd välling, antagligen ganska hungrig eftersom maten inte behagade. Innan han somnade så gick han fullständig bananas i sin hoppgunga i nästan 45 minuter. Han kom nog på nåt nytt idag tror jag, han hoppar och studsar som en besatt i några sekunder för att sen plötsligt bli stel som en pinne och liksom slänga sig bakåt och stå på tå så länge han orkar. Detta upprepar han konstant under hela "vår" lek. Rolig han är!

Sen har jag idag också funderat ut hur jag ska göra mina blogginlägg lite mer intressant än bara: "idag har det varit en bra dag". Jag ska nämligen läsa ur "hjärtebarnsboken" och sen därefter citera, skriva ner tankar och funeringar och undringar här på bloggen. Dels får jag läsa denna fantastiska bok som jag tidigare bara bläddrat igenom och dels så får jag reda på mer ren fakta om hjärtebarn och hjärtfel, samt att mina blogginlägg blir betydligt matigare. När jag börjar? Så fort jag kommit in i boken!

Igår på jobbet så gjorde jag två leksaker till Axel, kan verka lite muppigt men då han formligen älskar att bita och suga på PET-flaskor så tyckte jag det var en bra idé!



Den till väster är fylld med vit sirap och pärlor vilket gör att när man rör/skakar på den så typ svävar dom runt! Den till höger är fylld med först vatten och lite karamellfärg, därefter fyllde jag på matolja. Effekten bli typ som en lavalampa när man skakar på den plus att vattnet och oljan aldrig blandar sig.

----------

Och så var ju förstås Axel med och julstädade......



Och så här glad var han precis innan bloggmamman skulle ge sig av mot fest....


/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar