fredag 7 januari 2011

Helg!

Ja, så var det fredag kväll och en helg stundar! Härligt! Bloggpappan håller på att fixa nachos-tallrik till oss. Det ska bli gott för min mage kurrar av tomhet:) Sedan blir det nog att kolla på Let´s dance och se vilka man ska heja på denna säsongen. Vi får nog spela in På spåret för det är ju samtidigt och en favorit det med!

Dagen har varit mycket lugn för Axels och min del. Vi har myst hela dagen med lek med de flesta leksakerna! Vi tog även en runda i det härliga vädret, men är lite svårt att gå med vagnen på en del ställen så man går ju inte i något rasande tempo kan jag ju lugnt säga! Men men, frisk luft får man ju ändå:)

Min mamma, pappa och syster har varit i Kalmar idag och de har köpt hem gardintyg till mig. Spännande eftersom jag inte har en aning om hur det ser ut! Men vi brukar ha samma smak så det blir säkert jättebra! Det ska bli nya gardiner i vårt TV-rum, blir kul med lite nytt! Får se när jag orkar sy det bara, men just nu är jag sugen på att göra om lite så kanske gör det i helgen!

Axel har, som jag sagt tidigare, börjat sova lite mindre om dagen. Han sover oftast bara 30-40 minuter på förmiddagen och sen max 2 timmar på eftermiddagen. Sedan håller han sig vaken till någon gång mellan 19 och 20. Ibland får man leka väldigt mycket eller ta ett bad för att han ska hålla sig vaken, men i gengäld sover han sen för natten och vaknar oftast inte förrän någon gång vid 04.30-05.30. Då äter han välling och sen sover han vidare till 7-8. Vi är nöjda med de nya rutinerna och utan att vi behövt göra något för att det ska bli så. Även maten funkar bra nu och vi har kunnat byta ut NAN mot riktig mat och gröt. Vi trodde aldrig det skulle gå att byta ut ersättningen, men trägen vinner!

Trevlig kväll!

/Bloggmamman

1 kommentar:

  1. Gud vad skönt med en god sömn.. Just nu längtar jag efter en lång natt sömn som inte är avbruten. Inte för att jag klagar, men det hade vart gött. Kul att gröten och maten fungera, vi ska testa potatispuré för första gången imon, ska bli väldigt intressant och se på Ebbas minspel ;o) Hoppas ni haft en mysig kväll :o) Kramar från fam Lindsjö/THiman

    SvaraRadera