söndag 12 december 2010

Söndag!

Dagen började halv sju för vår del! Axel och bloggpappan gick upp och lekte och efter en stund bytte vi så bloggpappan fick sova lite också! Axel och jag bakade inför kvällens fika och vid strax innan 10 serverades det frukost till bloggpappan! Vi tände tredje adventsljuset idag, herregud, det är ju snart jul ju!

Vi åkte iväg en stund vid lunch för att kolla lite :) får väl se vad som händer med det!

Och idag var det min tur att gå upp på stan och leta julklappar och min jakt gick bra, så jag var så nöjd när jag vände hemåt till mina älsklingar igen! Nu är det inte många klappar kvar att fixa, skönt! Bara inslagningen kvar sen ju!

Axels utslag är kvar på bröstet och det kliar på honom. Jobbigt för honom och jag vet faktiskt inte riktigt vad vi ska göra för att få bort dem. Vi funderar på om vi ska ringa och få någon att kolla på det, men samtidigt kommer bvc-sköterskan hem hit på tisdag för att ge vaccination så kan ju hon kolla på det...Får väl se hur det ser ut i morgon!

I kväll åkte bloggpappan på fotbollsträning och jag och Axel fick besök av Christine, Camilla och Fia! Vi fikade på morgonens bakade kaka, pepparkakskladdkaka:) Det var ett nytt recept för mig men det var en god kaka! Jag fick en fin julblomma av Christine och Axel fick så fina kläder av Camilla! Det var första gången Camilla träffade Axel så det var kul att det äntligen kunde bli av! Tack för ikväll tjejer!

Nu myser bloggpappan och jag i soffan och Axel sover gott i sängen!

/Bloggmamman

1 kommentar:

  1. Tack själv för en mysig kväll, perfekt avslut på helgen :) Kakan va toppen och receptet tar jag gärna del av :D Puss och kram/ Tine

    SvaraRadera