lördag 11 december 2010

Ett inlägg om dagen...

....är något på som bloggmamman och jag försökt att hålla oss till. Och det har vi lyckats med och så gör vi även idag även om det är ruskigt nära ny dag nu!

Det har varit en bra lördag och den började strax innan sju då jag och Axel steg upp medans bloggmamman låg kvar för att få lite extra skönhetssömn. Runt åtta försökte vi gå in och väcka henne och jag hade förhoppningar om att få byta plats... men möttes av orden: "jag skulle kunna döda för att få sov lite till". Där vågade vi inte stanna så jag klädde på Axel och tog en promenad kring stan! Halv tio var vi tillbaka och hade då också hunnit köpa frallor. Vi fixade o´boy och dukade fram övriga tillbehör och väckte bloggmamman som fortfarande sov djupt!

Resten av förmiddagen lyssnade vi på julmusik och jag gjorde mig redo för att gå upp på stan och börja handla in lite julklappar! Halv tre var jag tillbaka i hemmet och hade egentligen inte gjort något riktigt inköp. För nog fundera lite till!

Bloggmamman gick iväg för att träna vid tre-tiden medans Axel och jag var hemma, han somnade på mitt bröst så fort bloggmamman gått och sov tills hon kom tillbaka 1 och ½ timme senare! Underbart!

Lite lördagskäk blev det också, fläskfilé och klyftpotatis blandat med wokgrönsaker och en rosépepparsås till det! Gött! Kvällen spenderade bloggmamman hos goda vänner, tjejsnack och filmtittande stod på schemat tror jag! Jag hade bjudit hit mammsen och pappsen och även Niklas följde med. Vi drack glögg och åt pepparkakor och hejade fram Elisa´s till en seger i Dansbandskampen! Yeahhhh, jag sa ju det! Förstås åts det lite godis och chips också! Ingen lördag utan det!

Nu är det läggedags och bloggmamman har hittat hem så nu är familjen åter samlad under ett tak!
Ja, just det. Axel har fått utslag över hela sin bröstkorg. Och han kliar som en besatt, hela tiden så fort han kommer åt. Jag misstänker att det är "fuktutslag" för han är ju jämnt dreglig på tröjan eller också misstänker jag att han reagerat på gelet som användes vid ultraljudet igår. Men han har aldrig reagerat på det tidigare. Mamma kikade på det och tyckte det såg ut som typiskt allergiutslag. Ingen ny mat direkt, inget nytt sköljmedel. Nja vi får väl avvakta och se om det lägger sig under morgondagen.

Nu är det godnatt! Och jag klarade inlägget med fem minuters marginal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar