onsdag 8 december 2010

Dagarna rullar på!

ja, vi tycker dagarna rullar på i en ruskig takt och snart är vi faktiskt framme vi självaste julafton!
En julafton som garanterat kommer gå till världshistorien vad det gäller paket som vi har förstått det. Inte till oss då för så snälla har vi inte varit men till Axel, det blir nog till att hyra ett extra förråd på vinden låter det som. Men missförstå mig rätt, Axel kommer älska det!

Idag hade jag sovmorgon och jag har sovit som en kratta inatt, inte varit så mycket vaken men sovit oroligt på nåt vis. Jag märkte inte ens när bloggmamman och Axel steg upp utan väcks strax efter åtta klart yrvaken och tung i huvudet! Sen var vi bara hemma och lekte och busade för klockan tio skulle vi prata med reportern som ska skriva om Axel. Tycker det gick bra, han ställde många frågor och jag tycker vi fick fram bra svar! Han berättade också lite om hur reportaget skulle se ut och det bygger framför allt på bilderna och texten skulle bli styrd åt hur vår relation har påverkats och hur våra liv ser ut. Han skulle maila ett utkast som vi skulle godkänna, intressant. Han trodde nog att reportaget skulle publiceras efter nyår nån gång, i Aftonbladet söndag. Roligt!

Efter intervjun gav sig bloggmamman ut på stan för att fixa med lite saker och Axel blev hemma med mig. Eftersom han sover så bra så tyckte jag efter hans mat att han skulle få göra just det så jag klädde på honom och hann knappt lägga honom i vagnen förrän han sov. Han sov i nästan två timmar. Dom två timmarna plus en kort tupplur på 40 minuter vid fyra är allt han sovit idag, så klockan åtta var det en rejält pipig och trött kille som stoppades ner i sin säng!

Axel har idag också fått smaka på grönsaker och kyckling till lunch och jag tror minsann det var populärt! Till kvällningen så var det dags för lite gröt med katrinplommonpuré, dock inte lika poppis.

Bloggmamman har även idag varit och pumpat på gymmet, kommer bli så snygg! Jag tog mig minsann också iväg en runda, men jag äter ju igen det lika snabbt =)

Nu blir det lite champions league-fotboll och sen snutta kudde! Sov gott!

/bloggpappan

3 kommentarer:

  1. Barnen kom minsann hem och talade om vem de hade träffat på gymmet!...;)

    Ha en BRA dag!

    Annika

    SvaraRadera
  2. Tjena Axel med familj.

    Nu börjar vi dvs Erik med familj inse att det finns kanske ett hem ??? Japp, sedan Erik föddes för idag 8 veckor sedan har varken vi eller Erik varit hemma alls. (Med hem menar jag hemhem)
    Vad har hänt sedan sist då...

    Jo, det blev en operation av hjärtat som var lite svårare än man trodde. Det tog en vecka med extern pacemaker och det såg inte så bra ut. Så exakt en vecka efter den stora hjärtoperationen beslutade man att det var en permanent pacemaker som skulle opereras in i lille Eriks kropp.
    Efter det så var det kontroller varje dag tills att man ansåg det dags att åka hem till hemsjukhuset, trodde vi ???
    På kvällen innan vi skulle få åka "nästan hem", då upptäcker vi en bulle nere vi ljumsken dvs han hade gått och fått ljumskbråk också.
    Både jag och sambon bröt då ihop, för mentalt var vi redan innan på bristnings gränsen och detta var droppen som fick bägaren att rinna över...
    Långt samtal med kurater som beslutade att jag bara skulle åka hem och få lite luftombyte och ladda batterierna igen. Fick dock inte vara hemma utan var hela tiden hos mina föräldrar. (Hade mentalt inte orkat vara hemma själv heller för den delen)
    Tack vare överläkare mm så hittade man en ledig tid för operation IGEN, 3 dagar senare !!!!
    Så på 6 1/2 vecka har Erik sammanlagt liggat 7 dagar på Biva nu och gjort 2 stora operationer samt 2 mindre. Hur mycket skall ett barn tåla???

    I helgen skall vi få permis och åka hem men återkomma efter helgen igen för ännu några kontroller på hemsjukhuset.

    Som det inte var nog så har vi ett x antal operationer kvar innan Erik är helt ok. Men en kirurg sa att går det bra så kanske någon gång i juni juli 2011 är allt klart. Hänger dock på Eriks hjärta samt hur stark han kan bli fram tills det är dags. Man kommer liksom inte ta mera chanser utan Erik skall få vila upp samt bli stark/gå upp i vikt.

    Men våra tanker är inte enbart på Erik, det finns en annan liten tjej kvar nere i Lund som vi verkligen hoppas det går bra för...

    Annars är allt bra, tro det eller ej. :-)
    Mvh Eriks pappa

    SvaraRadera
  3. Ja, du ska veta att vi tänkt på er och undrat hur det har gått för lilla Erik! Så det var skönt att iaf höra ifrån er och att ni nu efter många oturliga omständigheter är ok iaf! Skönt för Erik att få ta igen sig lite nu och så hoppas vi att inget mer händer med honom utan att han får växa och bara få vara för ett tag! Och att ni får komma hem och få vara som en vanlig familj och hämta nya krafter, det behövs! Krama om din lilla familj från oss 3!

    SvaraRadera