onsdag 20 juni 2012

Underbara dag!

Idag har varit en riktigt underbar dag med en familj på allra bästa humör, kanske kan det bero på att vi idag gick på ledigt fram tills på måndag.

Dagen började tidigt med lämning på förskola redan innan sju. En lämning som gick så fantastiskt bra att när jag stängde dörren bakom mig för att bege mig till jobbet kom på mig själv med att ha ett riktigt dumflin på läpparna!

Arbetsdagen rullade på riktigt fort idag då vi ställde till med midsommarfest för barnen. Det blev jordgubbar, glass och dans kring midsomarstången.

Direkt efter jobbet så strålade familjen ihop på hemmaplan och vi gav oss iväg till sjukhuset för det obligatoriska pk-provet! Det visade för övrigt endast 1,5 idag vilket är för lågt! Så nytt prov snart igen för att se så att det verkligen inte valt att lägga sig så hela tiden!

Klockan tre åker vi från sjukhuset för att återigen bege oss till Axels förskola. Denna gången är det för att delta i det drop-in fika som dom ordnat! En kopp kaffe, saft till axel, och var sin tårtbit senare leker vi lite på gården innan vi beger oss hemåt!

Väl hemma så satte jag omedelbart igång med att klippa gräset som hunnit bli alldeles på tok för högt! Bloggmamman och Axel lagade spaghetti och köttfärssås som smakade så gott mitt i gräsklippningen!

Medans jag klippte klart så begav sig resten av familjen på en promenad och efter klippningen så gav jag mig iväg på nästa uppdrag, handling! Några kassar mat senare är jag hemma och det som återstår att göra innan soffan får äga mig är att vattna växter på tomten samt räkna ut hur mycket virke jag ska köpa hem imorgon bitti då jag beger mig till byggmax för att köpa det som saknas för att altanen ska bli 100% klar!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar