lördag 14 april 2012

Konsten....

.... Att hitta nåt att göra!

Det är inte så svårt när man äger hus, så när jag just för tillfället försöker hitta på så mycket som möjligt för att få dagarna att gå så passar husägandet mig perfekt!

Idag har jag hunnit med hur mycket som helst. Trappan är färdigskruvad och har fått infällda lampor! Är rätt nöjd med resultatet! Sen har det satts upp "spaljer/staket" under altanerna så vi slipper hämta ut axel stup i kvarten. Däremellan har jag umgåtts med pm och Jojjan som kom på besök och även med familjen Brauer/svensson som också kom förbi en runda.

Mer besök fick vi framåt kvällen då det blev fullt hus och god mat. Till de nyss nämnda lägger vi Fia och svärmor och svärfar som också tittade upp.

En lite för rastlös bloggpappan satte igång med nästa projekt, nämligen sättning av badrumsmatta (som för övrigt också under dagen skurits till rätt storlek). Här fick jag god hjälp av svärfar och pm medans övriga satt i soffan och berättade hur gott det var med snacks ;)

Nu är det snart läggdags och vi hoppas att vi vaknar till en fin dag imorgon också!

Nu ikväll när gästerna gått så
Plockade bloggmamman och jag fram uppdraget för helgen från förskolan, nämligen att göra ett personligt örngott! En bild får ni på det och även en taskig bild på mattan på lilltoan.

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar