söndag 15 april 2012

Helgen är över!

En tuff helg är över, en helg med där jag fått mycket gjort men där saknade av pappa har gnagt och gnagt hela tiden. Tror aldrig jag kommer förstå!

Morgonen var väldigt långsam och det tog lång tid innan vi bestämde vad vi skulle göra. Strax innan lunch så bestämde vi ändå att jag skulle åka en runda runt byggaffärerna för att plocks hem lite material. Resan slutade med att jag kom hem med en dynbox från jysk och sex dynor från Harald nyborg. Hittade blåa dynor på Harald, de är mörkt blåa och har gråa sträck från topp till tå i mitten av dynan, snygga om ni frågar mig! Att dom dessutom kostade 50 kronor styck (yes) gjorde inte alls ont, samma typ av dyna har jag inte hittat under 199 kronor någon annanstans!

Med mig hem fick jag också "plastgolv" som ska läggas i källaren så att tvättstugan blir fräsch och fin! Som pricken över i fick jag också med mig tre säckar planteringsjord med mig!

En konstatering: shopping är terapi för mig just nu!

Samtidigt som jag kom hem så fick vi besök av gammelmormor och gammelmorfar som gjorde oss sällskap på altanen över en kopp kaffe på nyköpta dynor! Vi fick sen erbjudande om middag hos dom, köttfärslimpa med potatis och sås, och det tackade vi inte nej till! Innan vi åkte dit hann vi rensa och återställa större delen av den runda rabatt som blivit tilltufsad när Johan var hos oss och drog upp rötterna på den buske som stod där tidigare!

Nu är det soffläge sen ett tag tillbaka. Axels väska till förskolan är packad till imorgon med medicin, minimax och annat nödvändigt! Det är ju dags på allvar imorgon för oss alla, Axel är på förskola mellan 7-16 och det ska bli mycket intressant då det två sista dagarna av inskolningen där jag lämnade honom mellan 9 och 11.30 var fylld med gråt och total avsaknad av lunchätande. Det hugger i pappahjärtat men, men vad gör man! Dom ringer om det är katastrof och vi har nära och kära som kan hämta ifall det krävs!

För min del bär det av till Ronneby för brandmansutbildning! Ska bli mycket spännande men jag tror att det blir tufft! 8-17 i två veckor på övningsfältet lär sätta sina spår! Men det passar ju mig nu för då hinner jag inte fundera på alla ledsamheter utan får fundera på dom när jag är hemma med min älskade familj!

/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Ska bli spännande att lösa om Axels första långa dag på dagis idag.

    SvaraRadera