lördag 10 mars 2012

Trött som en gnu!

Ja det är jag! Dagen började tidigt för mig idag då det var inställning på brandstationen 08.00 för test av diverse färdigheter! Det bör ett styrketest som jag gjorde en taktisk miss i då jag gick ut först, men men dom så i alla fall att där fanns en jävla massa vilja! Sen fick vi klättra i stegvis, 25 meter upp och det gick galant! Därefter blev det genomsök i mörker med syrgasttub på! Allt gjorde i full mundering hela dagen så idag har man fått en dos manlighet! Sen blev det en kort fika och intervju innan vi skulle infinna oss i simhallen för vidare övningar! Där blev det simning i 200 meter och därefter en livräddningsövning! 25 meter simning och sen ner 4 meter och hämta upp en docka och sen tillbaka! Sen blev det undervattensimning och jag klarade ca 17 meter. Alla övningar gick kanon och nu väntar vi till nästa vecka på besked!

Bloggmamman och Axel spenderade dagen i stan och köpte utekläder på polar'n så axel har ordentliga kläder tills det vankas förskola!

Klockan fyra var det kalas, grattis Ludwig, och där bjöds det på god mat och efterrätt!

Mindre roligt var att Axel kräktes som en gris mitt i kalaset! Tror nog bara det var en kombination av för mycket mat, bus och för mycket trötthet! Men vi får se!

Nu är snart melodifestivalen igång igen! Hela flinck!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar