söndag 11 mars 2012

En fantastik dag.....

Hej och hopp! Vilken underbar dag vi har haft! Tidig morgon bestämde vi att det skulle bli utevistelse på tomten med diverse fix hela fina dagen!

En stund efter beslutet så fick vi sms från bäste familjen Brauer/Svensson med erbjudande om att spendera dagen i grevagrundets lekpark i stan!
Detta nappade vi genast på och oj vad skoj vi hade! Det blev lek, fotboll och korvgrillning i massor innan vi åkte hem! Inte hade vi fått nog där, utan umgänget fortsatte i vår trädgård med innebandy och massa annat skoj!
Tack för idag vänner!

Tyvärr fick dagen en knasig twist framåt eftermiddagen! Efter middagen så kräks Axel återigen för andra "kvällsmålet" i rad! Och ingen liten blaffa idag heller kan jag meddela! Vet inte riktigt vad det kan vara, känns inte som maginfluensa för då borde han mått sämre, varit slöare och kräkts mer än 1 gång om dan!

Som den bräckliga förälder man ärnså bryter jag och lämnar mitt goda humör bakom mig i ungefär samma sekund som han kräks! Reptilhjärnan berättar för mig på impulskort tid att nu är det dags att bli inlagda igen och allt beror på hjärtat! Knasigt att man kan reagera så på en kräkning!

Efter att ha lugnat mig lite och fått axel till att sova så inser jag att det än så länge är lugna puckar! Kanske beror det helt enkelt på att han vägrat sova mer än 45 minuter/1 timme för dagen de senaste dagarna och därför är för trött framåt eftermiddagen eller så kanske det var alla godsaker som ätits under dagen! Tja vi får se! Nu är han pigg efter en power nap i alla fall!

Färdigsvammlat!

Nu är det bad för lilleman så han återigen blir ren och fräsch!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar