söndag 8 januari 2012

Söndag kväll!

En långhelg är till ända, och den har gått snabbt!

Igår morse vaknade en genomförkyld Axel upp och näsan den rann och rann och han nös mest hela tiden. Han var lite gnällig, något som han i vanliga fall inte är, så vi kollade febern och den visade 38,1 grader. Inte jättemycket men det räcker för att man ska mörka av det på Axel. Efter lite alvedon piggnade han till lite.

På eftermiddagen hade vi våra familjer på middag. Jag fick en lax i julklapp från mitt jobb, mycket uppskattad julklapp då jag älskar lax, så det var den som skulle ätas upp. Det behövde jag hjälp med eftersom bloggpappan avskyr lax. Middagen åts med god aptit av allihopa, kul när det blir lyckat när man bjuder! Efterrätten bestod av glass, grädde och persikor, gott det med:)

Axel var ganska pigg när gästerna var här, men febern kom tillbaka framåt kvällen, tyvärr... Natten blev orolig från Axels sida. Han hade svårt att komma till ro och var ledsen emellanåt. Han sov hos oss eftersom han var dassig, vilket gjorde att vi alla sov dåligt. I morse vaknade Axel i alla fall feberfri, skönt! Och näsan hade nästan slutat rinna, men var fortfarande täppt. Han har varit betydligt piggare idag, men vi har hållt oss inne och myst här hemma idag med. Vi har sjungit en hel del sånger från en bok Axel verkligen gillar! Vi har även lekt med lera ett par gånger under dagen och kollat film. Vi kunde ju inte heller missa all sport som visats på TV idag och högst slog ju Hellners 2:a-plats i Tour de Ski!!

Bloggpappan har ikväll varit och kollat fotbolls-DM i Ronneby. Hans gamla lag, Sillhövda, vann! Riktigt skoj! Så det var nog en lyckad kväll för honom! Axel och jag har varit hemma och lekt och myst. Nu ska jag kolla TV i väntan på att bloggpappan kommer hem!

/Bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar