fredag 6 januari 2012

Fantastisk dag!

Vädret visade du från sin bästa sida redan från tidig morgon och den inbokade lekparksdaten med Familjen Brauer/Svensson och Familjen Eggers skulle bli av!

Klockan elva möttes vi alla upp i "nya" lekparken och där lektes det så det stod härliga till! Fotboll, gungning, bus och trevliga samtal för de vuxna! Axel hade lite svårt att hitta nåt han tyckte riktigt mycket om, förutom att spela fotboll vilken han bara älskar! Efter nån timme så dök det upp ett gäng med äldre barn som hade innebandyklubba och boll med sig! Axel blev som uppslukad av dessa barn och kanske framför allt boll och klubba! Han sprang mellan barnen och jagade bollen och man såg hur kul han hade!

Efter en stund så hörde jag ett av Barnen säga: åh vad dryg Han är den lille! Jag kan förstå detta men det var inte heller så att han fördärvade för dom, han jagade bollen och dom flyttade den i sidled och passade den till nån annan och spelade vidare så att han "fördärvade" deras spel tyckerr jag verkligen inte!

När barnet upprepar det tre gånger så ryckte bloggmamman in och gick och hämtade världens lyckligaste Axel och sa högt och tydligt: jag ska ta det dryga barnet nu!! Pojkens pappa hörde och på avstånd kunde vi höra hur han fick en ordentlig tillsägelse om att det minsann inte bara var hans lekplats! Pappahjärtat mådde lite bättre!

Tre timmar efter ankomst så bryter vi upp och åker hemåt! En mycket trevlig fredag har nått halva sin dag!

Och eftersom jag gör allt för min son, så åkte jag till Maxi för att köpa bandyklubbor och en boll till Axel! Så nya spelar sen dryge för fulla muggar på hemmaplan i stället!

/bloggpappan

2 kommentarer:

  1. den som var dryg var ju den elaka pojken som ville ha bort lille Axel.
    Han kanske blir proffs i NHL en vacker dag, att du inte köpte en hockeyklubba istället bloggpappan, finns det proffs inom bandy??
    Tänk dig när Axel vinner junior WM guld och får ta emot folkets jubel i Kungsträdgården, det vore något.
    Kram på dig du o-dryge lille Axel...........

    SvaraRadera
  2. Ja, visst var den andra pojken dryg, Karina! Mmm, visst hade det varit något att få se Axel vinna något stort:) Kram till dig med!

    SvaraRadera