onsdag 7 september 2011

Tragiskt!

Det är en tragedi att Stefan Liv idag har omkommit i en flygolycka. Kanske egentligen inte en tragedi för oss svenskar, utan framför allt för hans nära och kära. Att få reda på en sådan här grej via tidningar och tv, ja herregud, varenda en av deras tårar kommer ju bli granskade! Enligt första rapporterna så visste inte familjen om Stefan var i liv eller ej, men bara någon minut senare så har man i nättidningarna med säkerhet konstaterat att han var med på planet. Kan inte varit måga sekunder efter att familjen fått veta det!

Men i vilket fall som helst så är det riktigt tragiskt att han nu är död. Nu följer flera dagars hyllningar till en svensk idrottshjälte runtom i Sverige. Låt så vara!

Åter till vår familj.

Bloggmamman jobbade en tidig tur på jobbet idag och var hemma runt två, strax efter det så gick vi ner till lekparken och därifrån gick vi en stund senare till apoteket för att hämta ut ny minimax till Axel. På dagens kvitto stod det att totalsumman på den minimax vi fick ut var nästan 4000 kr, tur att vi enbart behöver betala 120 kronor då.... fast det bästa hade ju förstås varit att slippa använda denna produkt helt!

Medans bloggmamman var på jobbet så styrde jag lite kring bröllopet och annat måste. Jag ringde kantorn och pratade lite kring marscherna, sen ringde jag bilexpo och skällde på dom för att det inte händer något med den reparation dom har misslyckats med två gånger nu sen tog jag mig ut på en tur över stan, där mötte jag bloggmammans moster Annika som varit så snäll och skrivit bordsplaceringar åt oss. Så nu är det med fixat! Börjar likna nåt nu! Jag ringde även bloggmammans syster Jojjan som är minichef (min titel på vad hon tror hon är, eller hur jojjan?) på sitt jobb inom kyrkan och hörde lite om saker kring bröllopet. En kvart senare så hade hon tagit reda på detta och då kunde jag bocka av även dessa grejer! Fint fixat där!

Framåt kvällen kom bloggmammans mamma och systern Fia hit för att stryka och dona med sina klänningar. Fias klänning samt bloggmammans bröllopsklänning är nu fina och klara inför bröllopet och så är även min utstyrsel!

Det har även börjat hända lite kring vår lägenhet. Igår hade vi två par på visning och idag hade vi en. Imorgon kommer ytterligare en, hoppas nån av dom har möjlighet att ta den redan i november som vi önskar!

Nu är det snart läggdags. Imorgon är bloggmamman ledig precis som på fredag. Imorgon blir det lite sista minuten inhandlingar och lite mer planering när toastmadame kommer inåt framåt kvällningen. Det är nära nu!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar