torsdag 8 september 2011

Andra filmen på kort tid!

Varken jag eller bloggmamman är några större filmtittare men denna veckan har i avverkat två filmer. Ikväll var det "hur många lingon finns det i världen", en sinnesjukt bra film. Att kika på film är en perfekt avkoppling nu i all stress. Eller ja, egentligen stressar vi inte så mycket ännu. Kommer kanske under morgondagen då det ska dukas i festlokalen. Kommer bli en heldag där innan allt har blivit perfekt!

Fick ett samtal från toastmadame Maria ikväll som hade fått bli kvar extra länge på jobbet ikväll och därför tyckte vi att det inte var så stor mening att stressa in till stan ikväll utan bestämde att hon kommer på frukost imorgon bitti och hjälper oss så länge hon bara orkar! Vilken pärla hon är!

Sen så har ju allt som vanligt kört ihop sig för herr Karlsson, soon to be Herr Fagerberg. Jag har för en tid sedan gnällt på att verkstan inte luyckas laga oljudet i min bil och ringde för 54:e gången till dom igår, varpå dom sa att dom ville ha in bilen på fredag... jo tack tänkte jag, mitt i bröllopsdukandet och allt ståhej! Men jag kunde ju gärna inte säga nej när dom nu äntligen fått tummen ur!

Så imorgon klockan tio i sju ska jag möta upp min pappa utanför verkstan där jag lämnar bilen för att sen köra honom till hans jobb och därefter hem igen, allt för att ha en bil att frakta alla prylar i! Tur man har snälla föräldrar!

En kollega hade spontant undrat till Maria idag hur mycket vi egentligen hade att planera hela tiden som vi skriver i bloggen. Men du Kristina, jag kan meddela att det finns mängder att planera, särskilt när man inte skriver ner det man bestämmer utan får planera samma tanke minst 3 gånger =)

Nä nu behöver vi nog gå och lägga oss om det ska bli någon reda med dagen i morgon! Så godnatt alla vänner, ja ovänner också!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar