måndag 11 juli 2011

Oj, vad besökare och oj, vad trött jag är....

Ja jag kan väl börja med att konstatera att vi under gårdagen gick över 30.000 unika läsare. Sjukt roligt och det inspererar ju alltid lite extra när andra läser det man svammlar om.

Denna dagen har gått i lugnets tecken utan att för den sakens skull varit utan arbete. Morgonen började faktiskt inte så tidigt utan gullungen sov till halv sju för att sen vara vaken nån timma och sen sova ända till nio! Riktigt skönt kan jag meddela. Efter frukost gick vi ut på stan en runda och vi gjorde några småfynd men inget värt att rapportera om. Regnet hängde i luften men nöjde sig med att hänga där och det var inte alls särskilt kallt så det var en skön promenad/shoppingtur. Och som jag skrev tidigare så hängde Axel faktiskt med in i någon affär idag. Det har han gjort tidigare också men då har det varit tomt på folk, men idag var det faktiskt ganska mycket inne i butiken. Kände att det nog var dags för oss som föräldrar att utsätta oss för detta. Axel har ju träffat massor av folk i olika sammanhang tidigare så det klarar han ju, peppar peppar, bra så nu är det lite föräldraträning som gäller. Jag ska dock ärligt säga att jag kan inte se den dagen då han får följa med in på Wachmeister/Kronan eller Maxi eller liknande.

Eftermiddagen spenderade vi i lekparken med varsin kopp kaffe och sandleksaker. Riktigt trevlig stund hade vi.

Hela dagen har, under tiden vi gjort annat, gått åt till att planera vårt bröllop och allt som måste börja styras. Mycket är klart och efter en fantastiskt nyttig dag idag så har vi kommit ett rejält steg ännu närmare sanningen.

Hela kvällen sedan 18.00 har jag suttit vid datorn och kollat olika saker som ska beställas, skrivit olika kompendier och en annan massa nödvändig planering. Så efter att ha suttit halvtaskigt i soffan sedan just nämnda klockslag så känner jag ett starkt behov att att röra lite på mig. Tror jag drar mig mot sängen =)

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar