tisdag 12 juli 2011

Härlig Trummenäsdag!

I morse vaknade Axel strax innan 06.00 och bloggpappan och han steg då upp och jag fick sova en stund till! Efter frukost tänkte jag att Axel var trött men tji fick jag, sova var det han minst av allt ville! Så vi packade istället ihop oss lite snabbt och åkte ut till Trummenäs, då dagens väder var soligt och fint! Bloggfamiljens kompis Jimmy följde också med. På Trummenäs somnade Axel äntligen och bloggpappan och Jimmy sprang iväg på en löptur. Jag satte mig i solen och njöt av lugnet! Men bara en kort stund vaknade Axel igen. Vi lekte en stund och där efter var det dags för lite lunch. Efter lunchen gick Axels morfar, jag och Axel bort till min farfar. Morfarn skulle klippa häcken och det var spännande att kolla in tyckte Axel. Vi satte oss på gräset och Axel kröp runt och skulle helst ha häcksaxen och leka med. Vi lekte även en stund inne hos gamlafarfar. Jag tror Axel var överallt som var i hans höjd och ryckte i dukar för att få tag i saker som stod på borden, skulle ta ljus, fjärrkontroller mm, så gamlafarfar fick nog fixa lite när vi gått tillbaka till husvagnen! På vägen tillbaka till husvagnen somnade Axel men även denna sovstund blev inte så långvarig, men han var pigg ändå och det är ju huvudsaken! Vi lagade köttfärssås och spagetti och det slank ner en hel del hos oss alla! Axel tog sig ett dopp i sin pool som han har vid husvagnen, det är riktigt poppis:)

Vid 5-tiden körde vi hemåt. Jag gick och tränade och bloggpappan och Axel gick en liten runda och gick och lekte i sanden i lekparken. När jag kom från träningen var det en liten sötnos som blev riktigt glad när hans mamma kom hem, så vi busade en stund hela familjen ihop! Axel är riktigt mammig just nu, så så fort han ser mig ska han upp i min famn. Det är ju naturligtvis både härligt och ganska påfrestande ibland.

Nu sover Axel, jag kollar allsång på skansen via datorn för TV:n är upptagen av bloggpappan och Jimmy som spelar FIFA på xbox.

/bloggmamman

1 kommentar:

  1. det var så trevligt så att få besök av lille Axel och hans familj. Det är alltid lika roligt att få besök av barn, barnbarn och barnbarnsbarn....och häckarna blev så fina, det var nog lille Axels förtjänst som dirigerade morfar och bloggpappan med häcksaxen. Tack för besöket och dröj inte för länge med att komma och hälsa på igen..
    kram till er alla!!!

    SvaraRadera