onsdag 6 juli 2011

Fullt ös på morgonen, sen lugnare!

Ja morgonen började i en rasande fart! Först frukost (efter min sovmorgon till åtta förstås) sen dona i tvättstugan där älsklingen och hjärtat börjat härja redan vid sju för att därefter åka till stora matbutiken och handla hem ny fyllning till kylskåpet. På
Vägen hem från affären tog jag bilen bort till Apoteket för att hämta ut den beställning av minimax som anlänt! Tur att jag tog bilen kan jag säga, tre stora kartonger fyllda till bredden hade varit väl bra, för att inte säga omöjligt att bära hem! Väl hemma och inpackad så tog vi hand om sista tvätten och sen gjorde vi oss i ordning för att åka till stranden!

På stranden väntade Jojjan, p-m och Edvin. Det blev massor av lek i sanden och vattnet. Först var det mest P-M och Edvin som lekte medans jag kikade på lite, men efter en stund då två av "mina" förskolebarn gjort oss sällskap så tog jag tag i taktpinnen och släppte inte den på närmare en timme! Massor av sandslott med vallgravar blev det och fotot visar en av dom :)

Efter att ha varit iväg på ett annat uppdrag en runda på senare eftermiddagen så var vi vid sextiden hemma igen! En timme senare dök Jimmy, Emelie och Fia upp. Vi grillade och åt gott innan vi satte oss för att se fotbollen! 2-0 i halvtid är väl godkänt.. Men vissa situationer kan man undra över...!

Nu är andra halvlek och de som har ett jobb att sköta imorgon har dragit sig tillbaka så det blir en kopp kaffe i ensamhet för bloggmamman och mig! Inte fel det i och för sig :)

Imorgon: Ölands djurpark!!!!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar