söndag 3 juli 2011

Lördag, Söndag

Börjar dagens inlägg med att knyta ihop gårdagen.

Gårdagen gick i lugnets tecken. Massor av lek med både bloggmamman och bloggpappan på förmiddagen och efter det så gick bloggmamman upp på stan för att shoppa lite. Hem kom hon med två nya, fina kjolar som hon hittat på rean. Jag och Axel var hemma och den större delen sov Axel som en stock och jag passade på att spela xbox såklart. Efter lite lunchande för oss alla så kikade vi på damfotbollen samtidigt som vi donade i lägenheten. Jag började också så smått göra mig i ordning för eftermiddagens uppdrag.

Det var nämligen så att gode vännen Per-Martins bror skulle till och gifta sig på lördagen och hade bokat upp en fotograf för att fånga lite mingelbilder från innan det brudparet anlände till festlokalen samt lite under middagen. Men fotografen hade varit tvungen att ställa in och då fick jag den ärofyllda frågan ifall jag kunde ställa upp. Självklart gjorde ag det och utan att ha kollat igenom alla bilder ännu så tror ag att resultatet i alla fall blev godkänt. Jag ville ju förstås göra ett bra "jobb" och ett gott intryck så jag tog mig även ut till kyrkan och fotade när dom kom ut samt när brudparet försvann iväg i en förövrigt asnice bil!

Därefter snabbt iväg mot festplatsen och där hann jag med god marginal fota dukningen, dekorationer, lite bordsplaceringar och andra blandade foton från festplatsen. Därefter tog jag mig utomhus för att fota minglet bland gästerna som börjat anlända. Sen anlände bröllopsparet och jag tror jag lyckades skjuta några riktigt bra bilder där och sen rullade det på över middagen och runt klockan sju så bestämde jag mig för att det fick räcka med mingelbilder.

När jag kom hem så hade bloggmamman precis hunnit göra sig i ordning för kvällens fest hemma hos tjejkompisen. Fia kom och hämtade upp bloggmamman och tillsammans lyckades vi till och med övertala hene att hänga med ut, vilket hon var lite tveksam till i början. Jag hade inga planer alls, så nör Jimmy ringde  var det lycka. En kväll med xbox och underbara samtal om gamla skolminnen tog slut nånstans efter ett och en timme senare kom bloggmamman hem!

Dagen idag inleddes med sovmorgon.... för bloggmamman. Och idag så fick hon en rejäl sådan ända till halv tio, de sista 45 minuterna gjorde jag och Axel henne sällskap. Därefter så gjorde vi oss alla iordning för dagen och efter det så åkte jag mot sjukhuset för att besöka Niklas. Inga nyheter där ännu, förutom att dom ar tagit ytterligare 6 543 stycken blodprov och skickat till olika håll i landert. Malmö, Lund, Göteborg, Växjö, Stockholm och Karlskrona är nu inblandade i Niklas tillstånd och enligt vad läkaren sa idag så "även om det verkar som att det inte händer något kring dig så ska du veta att vi jobbar febrilt!" Hoppas det löser sig snart för honom!

På vägen till sjukan så passade jag även på att hämta ett par shorts jag köpt av en god vän som köt fel storlek, de var rosa och riktigt nice!

Hemma igen så vände jag bara inna familjen åkte ut mot senoren för att fira Pelle och Johan som fyller inom kort. Mitt i kalaset så såg vi en massa kor som dök upp i ett instängslat område precis in till vattnet, Axel tittade fascinerat på tillsammans med sin pappa i flera minuter. Häftiga djur faktiskt!

Vi åkte hemåt vid åttatiden och tänkte att Axel smidigt skulle somna i bilen, men resan gick inte jättesmidigt kan jag säga. Ett vägarbete på vägen hem gjorde att hela resan tog över en timme istället för en kvart. Axel var inte heller så nöjd/trött/sovande som vi hoppade på så inte förrän vi kommit hem så lyckades vi få honom till att somna. Med den sena sovtiden så kanske det finns hopp om en sovmorgon imorgon, men det tvekar jag på!

/bloggpappa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar