fredag 8 april 2011

Typiskt skit också, annars en bra dag!

Det jag syftar på är KHK:s "misslyckande" uppe i Huddinge. Sämsta matchen i kvalserien kom vid fel tillfälle! Men inte låter jag detta knäcka mig inte... inte alls.

Dagen har annars varit kanon även om den har varit full med måste-göra saker. Jag var hemma tidigt från jobbet idag och bytte direkt av bloggmamman och moster Fia så att dom kunde gå en shoppingrunda på stan. Ett par kanonsnygga jeansshorts hittade bloggmamman. Axel fick ett paket av moster Fia när dom kom tillbaka, ett paket inköpt på polarn & pyret. Tack säger Axel!



Axel och jag lekte och busade och han visade mig hur duktig han blivit på att resa sig och stå! Härligt jobbat killen! När bloggmamman kom tillbaka så begav jag mig genast ut mot maxi/willys för att handla hem förnödenheter för nån vecla samt god mat till i morgon kväll då vi får storfrämmat! det är nämligen vännerna i familjen Grönskog som kommer på besök, var riktigt länge sedan vi träffades över en bit mat och lite god dricka, men imorgon så dyker dom upp, både Pia, Grönis, Sebbe och Rebecca och jag tror minsann att stora gossen Kristoffer skulle dyka upp en stund också! Maten vi har tänkt att bjuda på är smördegsinbakad fläskfilé med potatisgratäng, har aldrig själv testat detta men enligt hörsägen ska det vara gott!

Väl hemma från handlingen så hade gänget som skulle kolla hockeyn ikväll anlänt och pizzan var på ingång, så gott! Matchen var ju dock ett sömnpiller och när den var färdigspelad var man ju inte direkt lyckligare!

Efter átt machen tagit slut och vännerna gått hem så fick Axel en snabbt påflugen förkylning. Hans näsa har i och för sig runnit lite under kvällen men vid nio-tiden så korkade den igen fullständigt. Axel fick små små panikattacker när han gång på gång misslyckades med att få in luft genom näsan, usch så jobbigt det ser ut för lilla gubben. Han var föstås inte sugen på att somna om så det blev lite lek istället, och han verkar inte så påverkad fysiskt av snuvan ännu. Saturationen låg tidigare ikväll på ca 85 så det är ju också helt okej. Hoppas att det inte blir sämre tills imorgon i alla fall. Men som ni ser på bilderna så är han vid ganska gott mod nu ikväll i alla fall!




För imorgon så kommer nämligen inte bara gäster på kvällen utan "vår" fotograf Joi Grinde kommer också hit från Malmö för att ta bilder til vi föräldrar reportaget. Ska bli kul att träffa honom igen under lite lugnare former, sist vi träffade honom var ju vid Axels operation.

Nä men det var nog det mesta för ikväll, nu är det uppdrag somna Ael som gäller och så ett öga på golfen på tv givetvis, en riktig höjdpunkt denna helg!!

avslutar med ett par kanonbilder från igår!


/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar