lördag 16 april 2011

Inlägg nummer 400!

Kvällens inlägg, nummer 400, är gjort från min iphone, från baksätet i vår Opel Astra! Vi är i skrivande stund på väg hem från Fur efter en att ha avslutat en helt underbar lördag där!

Lördagsmorgonen började med välling för axel strax innan sex, ingen mer sömn för honom tyckte han så bloggmamman steg upp tidigt denna lördag, jag imorgon :( strax efter sju så steg jag upp för att fixa till mig så jag var respektabel nog att dyka upp på en hotellfrukost! Klockan åtta öppnade vi dörrarna till first hotell och möttes av en oförskämt fräsch och pigg Maria i receptionen! Frukosten var gudomlig.. Axel var på bästa humöret och busade till tusen med Maria som busade tillbaka bakom sin receptionsdisk, åh vad underbart minns jag att jag många gånger tänkte, underbart att hela familjen kan njuta tillsammans! Efter att Axel ätit sin gröt och vi druckit vårt kaffe klart så begav vi oss sakta mot hemmet igen! Axel somnade så gott i sin vagn på vägen hem och väl hemma så passade bloggmamman också på att ta en kort lur. Jag passade på att spela lite Xbox och därefter packa lite inför eftermiddagen!

Klockan elva körde bilen mot Holmsjö och dess marknad! Vädret var underbart och hela familjen verkligen njöt av att bara strosa och hälsa på folk. Vi stannade extra många gånger vid farfars plats på marknaden, han testade för första gången på livet som knalle och vi tyckte i alla fall att det var trevligt att stå där och prata och umgås i det fina vädret! Tror det gick hyfsat bra försäljningsmässigt också för honom!

Efter att Axel slukat hela sin lunch ute i det fina vädret så ntog även bloggföräldrarna lite lunch i form av en klassisk hamburgare med bröd. Min farbror Åke och hans sambo Ann-Sofie träffade vi på marknaden och vi pratade massor om både ditt och datt! Nör vi möttes igen på "slutvarvet" så hade dom köpt en present till Axel, nämligen hans första marknadsballong i form av en traktor! Vi köpte faktiskt också två saker till gullungen, nämligen halksockar och en sjukt snygg solhatt! Bilder från marknaden och hela dagen kommer förhoppningsvis imorgon!

Efter en trevlig tid på marknaden drog vi vidare till Fur och landade hos farmor och farbror Magnus och hans tjej Erica. Magnus hjälpte mig byta däck på bilen, OBS jag kan faktiskt själv, men om han säger ja när jag frågar så... Därefter så drömde jag mig tillbaka till min ungdom genom hög musik, baslåda och dunka dunka i Magnus bil! Roligt! Senare så grillade Pappa Janne mamma Pias välbehandlade fläskfilé och några korvar som vi sedan slukade med god aptit. Klockan 18.15 så började City-United på viasat så den matchen skulle jag bara se! Torsk för United dock, sunkigt var ordet! Något som inte var sunkigt är Sillhövdas premiär i division 3, efter ett sent mål av Johan KJ så drog vi hem tre friska poäng mot erkännt duktiga hemmalaget Färjestaden! Seriepremiär för
mig sker på tisdag borta mot Trion!

Resten av kvällen spenderades tullsammans med
Familjen i Fur, så kul att alla mina syskon oftast har möjlighet att samlas samtidigt!

Från det ena till det andra:
Axels utveckling går i samma takt som våren rullar in, ruskigt fort! Att ta sig fram över golvet går nu som en dans och riktigt fort. En sak som kommit bara de senaste dagarna är att han börjar peka och känna allt mer med bara ett finger, ser så gulligt/smart ut när han närmar sig en sak och börjar känna med bara pekfingret. Och så idag från ingenstans så fick språket sin beskärda del av utvecklingen, från att tidigare bara tjutit/skrikit/gnällt fram sin vilja och försök att kommunicera har han idag tagit stora kliv framåt! Da da da da da da da i alla dess former har kommit från hans mun, så kul! Har jag sagt da da da, så har han svarat da da da :)

Nä nu är det nog för ikväll, inlägget som började i bilen har nu hunnit vara över Axels somnande i sängen, mitt uppackande av packningen för dagen samt bloggmammans iordningstörande för kvällen! Så nu är det god att för mig med:)

/ bloggpappan

1 kommentar:

  1. Oh, vilken mysig dag ni har haft!! Nu vill jag bli frisk så jag kan få mysa o leka med prinsen!! :) Tänk vad mycket man missar när man knappt har setts på en vecka... Drygt nu!! Puss till mosters lilla älskling!! :)

    SvaraRadera