fredag 11 mars 2011

Härligt med helg!

Ja, så är det äntligen fredag kväll! Så himla härligt när man har hela helgen framför sig! Helgen bjuder på lite träning, pyssel och massor av mys!

Dagen började när bloggpappans arbetskamrat ringde och väckte oss strax efter sju då bloggpappan skulle mött upp dem för att samåka till jobbet...Istället för att åka med dem fick han ta bilen till jobbet för att inte bli alltför sen! Axel och jag gick upp och började med lite frukostfix. Medan jag satt och åt min frukost ringde telefonen. Det var min syster som med lite ångest i rösten meddelade att Axels kusin Edvin fått vattkoppor och vi var ju på samma kalas igår kväll...Men ingen hade ju sett någon vattkoppa igår och Edvin var hur pigg och glad som helst så man misstänkte ju inget. Vattkoppan hade gömt sig på ryggen under tröjan, så det kunde ju ingen veta! Så nu återstår det att se om Axel har blivit smittad eller ej...! Är ju både för-och nackdelar med att få det, men visst, kan ju vara skönt att ha det avklarat liksom! Vi får se helt enkelt. Min syster hade ringt deras bvc-sköterska och hon tyckte att vi skulle ringa vår läkare för att se vad de sa om saken, för säkerhets skull. Läkaren sa att det finns ju inget direkt att göra utan är bara att vänta ut det. Det finns ju inget som säger heller att axel med sitt hjärtfel drabbas värre än någon annan. Så de närmsta veckorna blir det till att ha extra koll på Axels kropp för att se om det kommer några koppor.

Vi tog en promenad på förmiddagen i det härliga men ganska kalla vädret! Tur att vi gick vår promenad då för i eftermiddags när vi var och handlade lite var det riktigt kyligt, usch, då längtade vi bara hem till värmen!

Eftermiddagen lekte Axel och jag, mös i soffan och till slut somnade Axel. Då passade jag på att sticka en stund och kollade skidskyttestafetten:) När Axel vaknade igen kom bloggpappan hem och då fixade vi lite mat till Axel. Sedan gick vi som sagt och handlade lite och sen visade bloggpappan sina kockkunskaper genom att göra en mycket god lasange:) Axel hann somna innan det var dags för oss att äta så vi fick en mysig lugn middag bara vi två! Nu blir det snart På spåret, är väl snart finaldags där! Spännande:)

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar