lördag 26 februari 2011

Pappa/Son-lördag!

Ja idag har det varit en riktig pappa/son-dag! Hela familjen vaknade samtidigt vid åtta-tiden och Axel var på strålande humör så det blev en rejäl mysstund i sängen innan vi steg upp! Jag gick sedvanligt till Gylles och handlade lördagsfrallorna... så gott!

Sen var det dags för bloggmamman att gå på sin Zumba, och det gillar jag för hon är alltid på ett fantastiskt strålande humör när hon kommer tillbaka! Precis innan bloggmamman sa hej då så satte jag igång en plåt med muffins och det var på håret att dom "brann" inne då Axel somnade i min famn och jag drömde mig bort i nån minut för länge! Men dom gick trots allt att äta, tur för mig eftersom att dom var tänkta som fika till Ann-Sofie och Therese som skulle komma på besök idag! Therese hade köpt en supefin kanin till Axel och Ann-Sofie hade varit på klädparty och bara inte kunde motstå att köpa något till Axel! Så supersnäll människa så man blir inte klok! Kläderna var enligt Ann-Sofie från början tänkta som 1-årspresent men när hon läste att vi börjat på storlek 74 så fick hon lite panik och beslöt att göra det till en alla hjärtans-present i stället! Vad var det för kläder då undrar ni? Kika på bilderna nedan så ser ni! Bilderna är lånade från me & i:s hemsida!



Därefter åkte bloggmamman ut mot Rosenholm för att kolla in mötet mellan KHK och Tranås, min lilla tanke var att Axel och jag skulle köpa matchen via nätet och titta på, men när jag ser att dom tar det hutlösa priset 119 kronor så skiter jag helt enkelt i det! Hur man kan ta en sån peng för något som med handen på hjärtat håller så låg kvalitet är för mig en gåta....! Sätt det i jämförelse med att jag köpte Forsbergs comebackmatch för colorado för 79 kronor, och då snackar vi en sändning i världsklass!

Nåväl, vi nöjer oss med att följa matchen via rapporter från bloggmamman och Swehockey! KHK vann i alla fall i sudden och det var ju kanon! Under tiden bloggmamman var iväg så hade Axel och jag en verkligt fantastisk eftermiddag ihop. Han är ju så underbart glad och nöjd hela tiden.Däremot börjar vi märka av lite "tykänslighet". Till att börja med igår så hann inte min pappa mer än innanför dörren förrän underläppen började darra och han fullkomligt bröt ihop. Något liknande hände idag när Jimmy kom förbi en kort runda, då började underläppen att skaka och man såg att det var riktigt nära till gråten. En fas som man ska gå igenom har jag förstått!

En annan sak som Axel har börjat fatta är hur man gör för att förflytta sig när man ligger på mage. Vi har ju ett tag funderat på om han ska börja krypa och när bloggmamman var hos sjukgymnasten fick vi lite tips på hur man kunde "hjälpa" honom att förstå hur man gör! Och det har nog minsann gjort nytta, för nu har han börjat trycka och åla sig bakåt. Och det här med att rulla runt från mage till rygg och tvärtom är ju en baggis nu för tiden. Han har även tidigare, eller i alla fall innan idag, tyckte det varit riktigt jobbigt att ligga på magen och stötta på händerna. Så dröm om min förvåning när jag idag la honom naken i gymmet och ser honom börja snurra runt, runt och tillslut hamna på mage framför tv-bänken.  Därifrån ser han vår hypermoderna video och sträcker sig sonika upp mot denna och börjar trycka på knapparna. In och ut far videobandet och kanalerna ändras efterhand som han trycker. Här spenderar han säkert fem minuter, på mage, med sträckta armar, utan att huvudet "sjunker" det minsta. När han är nöjd med sin lek så rullar han helt enkelt tillbaka till rygg och brister ut i skratt när han ser mig! Detta kan ju låta som en bagatell, men när man haft det i tankarna att detta kanske inte kommer funka så bra för honom så är det fantastiskt att se att även vår son kan!

Så här såg det ut:








Så när bloggmamman kom hem så berättade jag ivrigt och visade bilderna! Så stolt pappa!
Sen så njöt vi av lite god mat i form av pommes och lövbiff, med en god sås och lite annat smått och gått som jag slitit åt mig i affären. Nu sitter vi och kollar på melodifestivalen och jag önskar inget annat än att Lasse stefanz tar hem hela skiten! Outstanding bra!

Trevlig lördagskväll alla vänner!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar