måndag 7 februari 2011

Det bästa med att jobba!

Det bästa med att jobba är att få komma hem.....

Kan inte med ord beskriva hur mysigt det är att få komma hem och bara krama om familjen! Så lycklig för att jag har förmånen att ha just den förmånen.

Jag jobbade som bekant till 18.00 idag och den timme som återstod av Axels vakna kväll när jag kom hem var fylld med massor av pappa-gos och vi hann även med att ta ett bad. Att bada är för övrigt något som Axel verkar tycka riktigt mycket om, tror han skulle kunna sitta i vattnet hur länge som helst!

I posten idag var också en avi från fujifilm, och jag räknade ut att det borde vara förstoringarna. Jag sprang upp till hemköp för att hämta ut paketet och lika snabbt hem för att öppna detsamma. Men i paketet låg bara 1 av 3 beställda förstoringar, dock en räkning på alla tre. Något förvirrad sprang jag tillbaka för att kolla ifall dom glömt lämna ut ett paket, men så var ej fallet. Så det blir till att avvakta posten imorgon för att se om dom sorterat lite konstigt där, annars får jag slå en signal och rya lite. För övrigt så var den förstoring vi fick så fin så det saknas nästan ord.

Resten av kvällen har spenderats i soffan, framför tv:n varvat med datorn. Halv åtta hos mig kikade vi så klart på och just nu så är det nåt annat högkvalitativt program på nån bra kanal =)
På datorn har vi kikat lite på vad en barnsadel till cykel kan kosta, vi hittade några fina alternativ och det ska bli riktigt kul att se hur det kommer att funka så fort solen tittar fram!
Har även försökt förstå varför sms-hjärtat inte syns i vår dator längre, nån annan som inte kan se det?? Har i alla fall mailat ansvariga och hoppas få svar!

En liten parantes bara: Var och handlade i söndags och enligt den nya traditionen (min) så köpte jag med lego hem till Axel, en ambulans blev det med tillhörande "gubbe" varningstriangel och bår. Bloggmamman sådär nöjd, jag och Axel desto nöjdare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar