onsdag 9 februari 2011

Cykelkul i underbart vårväder!

Jag vill börja med att berätta att pins, armband och reflex som säljs för 30 kronor styck åt hjärt-lungfonden har dykt upp och vi har idag påbörjat försäljningen. Ni som vill köpa kan ju antingen komma in till oss för att samtidigt besöka oss, eller kan man ju höra av sig om man har en bättre lösning. Vi kommer oftast också ha några ex med oss om vi åker på turné, så att säga. Jag (bloggpappan) tar också med mig till jobbet som utlovat!

Idag slutade jag tidigt från jobbet men på schemat stod det föreläsning så jag fick hålla mig liite till tåls innan jag kunde komma hem till familjen för att genomföra dagens roligaste projekt! Nämligen att skruva på den så fantastiskt fina cykelbarnsadeln, som vi idag köpt av Jennie som har bloggen som vi länkar till här på sidan, på min cykel så att vi är förberedda tills de fina vår- och sommardagarna kommer. Åh vad jag längtar tills vi kan prova cykelturer på riktigt! Att åka i sadeln när jag ledde cykeln var i alla fall riktigt poppis, får se vad han tycker när farten ökar lite.




Cykelsadelmonteringen gick på rekordtid för vi hade också bokat kroppkake-VM hemma hos bloggmammans mormor och morfar. Det är sååå gott med kroppkakor, jag åt alldeles för många. Axel charmade alla släkingar som också dykt upp för att njuta av dom goda, och jag tror att han var lika uppskattad som maten!

Att jag åt alldeles för många kroppkakor gjorde sig återigen påmint under kvällens fotbollsträning. En redan från början tung kropp blev inte mer lättbemästrad då den hänsynslöst ska kastas runt i den ena skottövningen efter den andra. Lägg därtill att "nya" tränarn är överförtjust i lööööööpövningar så förstår ni att jag hade det tungt idag. Men jag gjorde det!

För bloggmamman och Axel så fylldes min jobbtid med promenad i vårvädret och en massa bus och lek! Axels strålande humör håller i sig! Min duktiga sambo har idag också tagit tag i den gran som vi så grannt haft utanför vår dörr, på altanen. Den är nu i mindre bitar i en svart sopsäck, inte en dag för sent! Tack sötnos!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar