onsdag 2 februari 2011

Alltid kul att vinna! Grattis farmor!

Som jag nämnde igår så är det Axels farmors stora dag idag! GRATTIS! Vi kommer och stör er på söndag!
----------
Men nu är det nästan mer än läggdags och ögonen går snart i kors av trötthet. Våra barnvakter (Stefan och Kerstin) har precis stängt igen dörren och detta blogginlägg blir det sista som händer ikväll.....almost =)

Dagen har varit briljant och kvällen har varit så underbar att det knappt finns ord!

När jag slutade jobbet halv två så mötte familjen upp mig i Rödeby och vi knallade iväg mot dagens uppdrag som var bestämt till 14.00. Efter att det avklarats så fortsatte vi vår promenad/sightseeing genom Rödeby. Den kröntes med vars en glass från Allivs, mums i vårvädret! Bloggmamman åkte mot staden igen och jag gick med tunga steg mot tandläkaren. 1500 kronor fattigare är jag 30 minuter senare på väg ut igen! Ont har jag dessutom haft under besöket. Ologiskt att det ska kosta pengar och samtidigt få ont i nåt som egentligen inte ännu är ett problem!

Väl hemma i stan igen så busade familjen lite och gjorde i ordning lite inför Axels nattning åt våra vakter! Kvart i sex begav vi oss mot kvällens begivenheter, nöjda att få hitta på något på tu man hand!
Biljard skulle inleda kvällen! Behöver jag berätta vem som vann?? Siffrorna  7 och noll ingår i alla fall i matchresultatet!!

Därefter gick vi hand i hand mot restaurang Montmartré, måste vara en av de bästa i Karlskrona?. Där avnjöt vi båda en fläskfilé montmartré med gorgonzolasås och grönsaker. bloggmamman valde hemmagjorda pommes och jag tog klyftpotatis. Efterrätt blev det såklart också, en mangosorbet till bloggmamman och en klassisk vaniljglass med grädde, chokladsås och frukter! En precis lagom mitt i veckan måltid =)

Riktigt nöjda och glada, ja nästan lite nykära promenerade vi hemåt och båda erkände att vi redan börjat sakna vårt hjärtegull! Väl hemma så hittar vi sötnosen sovande i soffan och barnvakterna lugnt och fint nedsjunkna i densamma, allting hade gått suveränt. Såklart!¨

/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Jag är mest fascinerad över att tänderna uppenbart tillhör kroppen lika lite som ögonen gör det. Men en helt ny knäled kan du få för en ca 250 kronor. In alles! Märkligt!

    Kram Mia

    SvaraRadera