onsdag 22 december 2010

Själv i soffan!

Åhh, att jag alltid fastnar här i soffan framför datorn...! Skulle fixat lite med min kära sambos julklapp men har svårt att ta tag i saken bara! Bloggpappan är iväg och klipper sig och fixar lite annat så det hade ju passat bra att göra det nu! Axel sover, så ännu en anledning till att göra det nu finns ju! Men hela tiden tänker jag, ska bara läsa den där bloggen också eller gå in på den där sidan! Och så går tiden! Men snart så, snart har jag tittat igenom alla "mina" bloggar så då kan jag ta tag i det!

Annars är vi bara hemma idag. Axel och jag skulle varit iväg på fika på förmiddagen men vi tyckte ju han verkade lite förkyld igår och jag kände mig nyförkyld när jag vaknade idag så då var det dumt att ge sig iväg och träffa massa små bebisar med mammor! Vi vill ju inte smitta ner nådon nu till jul. Så vi fixar lite här hemma istället, slår in lite julklappar och så ska det var rimstuga här med, för rim ska finnas på julklapprna som delas ut på kvällen:) Vi har fått vars en av gästerna som kommer på kvällen att köpa julklapp till, för 200 kr, och så ska det rimmas till den. Så Axel har köpt till gamlamormor, jag till PM och bloggpappan till svärmor! Och när man får sin julklapp ska man läsa rimmet och gissa vad det kan vara i det och så får alla se när man öppnar sin julklapp! Det är faktiskt himla kul och så behöver ju inte alla köpa till alla!

Nehe, dags att ta tag i bloggpappans julklapp! Har nog gett honom väldigt höga förväntningar på just denna klapp, kanske blir han besviken?!

/Bloggmamman

1 kommentar:

  1. Äsch, man blir inte besviken på en julklapp!...huvudsaken är ju att man har varit så snäll, att man ju faktiskt FÅR EN!...;)
    ...det där med att ingenting få gjort, det fenomenet känner jag till allt för väl det!...TYVÄRR!...och allra helst då datorn är igång. ;o)

    SKÖNT att Axel inte var värre idag med förkylningen! Men se nu till att hålla er friska alla tre!

    ♥ KRAM ♥

    Annika

    SvaraRadera