fredag 3 december 2010

oppladaisy vilken dag!

ja en underbar förmiddag har det varit på östra köpmans idag! Axel vaknade visserligen vid halv sex men en bloggmamma med stort hjärta lät mig ligga kvar och gick upp och lekte med en superpigg Axel. Vid sjutiden så bytte vi plats med varandra så bloggmamman med fick sova lite! Och som av en händelse så hade Axel minsann träffat John Blund strax innan och vi somnade båda två i soffan en liten stund.

Sen så åt vi frukost och medans bloggmamman sedan gjorde sin kropp redo för dagen... lång paus.... så lekte Axxel och jag i hans rum. Först spelade jag gitarr och sjöng och jag tror han tycker om det för han kikar intensivt och ger leenden emellanåt. När han tröttnat på att sitta still i sin fotölj och lyssna på mig så fick jag för mig att vi skulle flytta ner till golvet och leka med någr av hans leksaker. Så jag satte honom stabilt på rumpan framför mig....och där satt han... i minst tio minuter satt han rakt upp och ner och lekte utan att jag behövde ge honom minsta lilla stöd. Endast ett par gånger kastade han sig bakåt och då fick jag vara med lite men det var mer bus än obalans. Lilla killen håller på att bli stor!

Klockan halv elva skulle bloggmamman vara på mödravården för 1000 mila-service så Axel och jag förverkligade min önskan som jag har haft hela denna veckan, nämligen ut och åka lite pulka! Vi bulsade på honom kläder så han inte skulle frysa och sen så begav vi oss ut. Vi följde med bloggmamman ända upp på torget och lämnade henne utanför vårdcentralen och sen så vände vi hemåt igen. Jag tror Axel tyckte om det!! Han vantrivdes definitivt inte iallafall och jag vet med säkerhet att jag tyck...älskade det =)

När vi kom hen igen så flyttade jag över honom till hans vagn och han somnade som en stock, han sover verkligen kanonbra utomhus. När han hade somnat så hade jag inte hunnit tröttna på vädret så jag passade på att sopa av min och grannarnas uteplatser så dom blev snöfria och fina!

Om en stund kommer bloggmammans kompis Helle och bloggmammans syster Fia hit och ska luncha lite, det blir köttfärspaj som bloggmamman gjort, och lite bröd och sallad till det! Gott!

Ikväll så ska jag träffa mina arbetskamrater och det ska inte bli tråkigt! Jobbet bjuder nämligen på Julshow och mat på Harry´s. Men roligast ska nog ändå bli att få träffa arbetskamraterna igen som sagt!
Och chefen =)




/bloggpappan

2 kommentarer:

  1. Tack för god och trevlig lunch! Hoppas Axel tycker bättre om moroten idag:). Kram

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Alltid lika trevligt:) Ja, får hoppas han gillar det bättre idag, har inte jättehöga förhoppningar!! Kram!

    SvaraRadera