tisdag 14 december 2010

bloggskola!

Sitter fortfarande vid datorn och kikar runt lite i cybervärlden! Just nu så läser jag om tips för att förbättra sin blogg. Jag skrattade högt och ljudligt när jag läste detta:

Regel nummer 1 i vår skola i att göra en blogg bättre är:
Du ska inte skriva personliga inlägg om vad du gör för något i din vardag om du inte är en kändis eller en b-kändis


Haha! Ooupps! Generalfel av bloggföräldrarna då!

Regel nummer 2 i vår skola i att göra en blogg bättre är:
Du ska skriva inlägg inom en viss nisch. Majoriteten av dina inlägg på din blogg ska handla om saker inom denna nisch och dina besökare ska förstå vad din blogg handlar om på en gång när de besöker den.

Ja men där är vi nog rätt på det tror jag.

regel nummer 3 i att göra en blogg bättre:
Du måste uppdatera din blogg ofta. Helst tre gånger om dagen, varje dag, varje vecka, varje månad, varje år.

Nu förstår ni varför det helt plötslig blivit tre inlägg idag! Men detta skiter bloggföräldrarna i, nästan!

/bloggpappan




1 kommentar:

  1. Ni är ju exempklariska som bloggar varje dag, bra gjort! :-) Själv misslyckas jag med både ettan, tvåan och trean! Nu måste jag hitta en nisch känner jag!

    SvaraRadera