tisdag 19 oktober 2010

Neo-besök!

Förmiddagen bestod av ett neo-besök för att väga och mäta vår lilla prins! Och idag hade han gått över 6 kg-strecket! Vågen stannade på 6110 gr och han var 60 cm lång! Viktkurvan följer han jättebra, vilket känns SÅ skönt! Längdkurvan är lite sisådär, men går ju uppåt i alla fall men den kan vara lite mer ungefärlig eftersom det är lite svårt att mäta ibland! Läkaren gav mig och bloggpappan remisser för att gå och ta inluensavaccin-sprutan eftersom de inte vill att Axel får influensan och han är för liten för att ta den ännu. Han måste vara 6 månader för att ta influensavaccinet och för att få vaccinet mot RS-viruset. Men känns skönt att han ska få de sprutorna så småningom! När vi var på neo fick vi syn på Sofie, barnmorskan som förlöste Axel, så hon kom in och hälsade på oss! Alltid kul och se henne igen! Vi var jättenöjda med henne under förlossningen och så gjorde hon ju en god gärning med att snabbt kolla upp Axels syresättning! Hon har stöttat och följt oss under första tiden i Lund och på neo i Karlskrona och är alltid glad och trevlig när vi möts! Du betyder mycket för oss, Sofie!

Väl hemma har det varit en lugn eftermiddag! Bloggpappan har varit och tatuerat sig! Kommer nog en bild på det inom kort! Blev bra, tycker vi i alla fall! Axel och jag har varit hemma och lekt och myst! Under eftermiddagen fick jag väldigt ont i mina axlar, min nacke och mitt huvud, så nu i kväll har jag vilat lite och haft varma vetekudden på mina axlar så nu känns det lite bättre faktiskt! Skönt, för det är jobbigt att ha ont och hämmas i det man vill göra!

Nu tittar vi på tennis från Stockholm Open:)

/Bloggmamman

1 kommentar:

  1. Tack snälla ni! Det är underbart att få följa er<3

    SvaraRadera