måndag 27 september 2010

Måndag!

Idag slutade jag tidigt på jobbet, alltid lika skönt att komma hem till familjen!
Ikväll har dock Axel inte varit sig lik, han har varit riktigt trött och lite grinig, vi tog ett bad för en stund sedan och nu har han dock vaknat till lite... lagom till natten!!

Jag mår ärligt talat inte så bra om dagarna längre, eller jo jag mår bra men huvudet och hjärtat är någon annanstans, och det börjar märkas i familjen nu att det närmar sig operation för vårt lilla hjärta. Oron kommer allt oftare och tårar kan komma helt oförberett! och då är det över en vecka kvar tiill operation! Fy fan för detta!

Men men det är något som måste göras och allt kommer att gå bra (ta i trä)!

Söndagen spenderades som sagt var i Kalmar och på IKEA. När vi kom hem så var det fullt ös med att sätta upp alla grejer, dels i Axels rum och dels i vårt sovrum.

Till Axel köpte vi blåa hyllor att sätta diverse prydnadssaker på, en bilmatta, ett bord, en korg till alla hans gosisar och två backar att lägga leksaker i. Lite mer småplock blev det förstås också!

Såhär ser Axels rum ut för tillfället:







Och såhär ser vårt sovrum ut för tillfället:





Bloggmamman köpte en bok häromdan som heter hjärtebarnsboken och är skriven av en mamma, Cecilia, som också fått ett hjärtebarn, mycket intressant läsning. I förordet säger hon: "Läs boken som en handbok. lite här och lite där. framifrån eller bakifrån. Bara det du har nytta av för stunden."

och även om inte jag direkt läst sönder den så har det lilla jag läst verkligen speglat just mig, Axel och hur jag upplever vår situation.

Hon skriver också:
" Den typiska hjärtfamiljen finns inte. Däremot dess kontur. Diffus och svårfångad. Iständig förändring. Gömd bakom orosmoln. Tids nog klarnar det. Konturen blir skarpare. På några år eller många. Det är olika. Familjer är olika, med eller utan hjärtbarn"

/Bloggpappan

2 kommentarer:

  1. Vad fint ni verkar ha det hemma! Och Axels rum ser jättestort ut! =D
    Synd att vi inte hann prata på stan i lördags. Jag "satt fast" kan man säga...
    Om du har tid och lust, Emma, så tar jag gärna en fika på stan i veckan? Fast det kanske är mycket nu innan operationen. I så fall tar vi det en annan gång! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Tack! Nja, Axels rum är inte så stort, förstår inte riktigt hur vi ska få in hans säng där...!Ja, det var synd att vi inte hann prata, Jojjan sa att hon stött på dig på Polarn! Men ibland sitter man fast!! Kan väl se i slutet av veckan, men är ganska mkt nu, men går gärna en promenad runt stan om tiden finns!Sätter mig ogärna på café med Axel och alla baciller just nu!!För ses det gör jag gärna egentligen! Men som sagt, om tiden inte finns kan vi väl ta det efter operationen:) Kramar till er!

    SvaraRadera