måndag 23 augusti 2010

Rapport från Lund dag 1 och skillnad!

Nu är vi framme och kommit lite tillrätta i lund!
Resan ner gick jättebra, Axel sov som en stock hela vägen och när vi kom fram så var det ett regnigt Lund som tog emot oss! Vi körde direkt till patienthotellet för att hämta ut nycklarna och sen var det direkt upp på rummet och äta som gällde för Axel medans jag packade ur bilen. Efter en tjugo minuter så var allt uppe i rummet och jag körde för att parkera bilen. På vägen tillbaka till hotellet så tänkte jag passa på att handla så jag genade mellan byggnaderna och kom väl fram till denna varelse:



Elefanten! Det var ju elefanten som brukade stå utanför barnavdelningen tidigar! Både Emma och jag försökte hitta sist vi var här nere men då dom byggt om och flyttat avdelningar så trodde vi att han fått åka tillbaka till afrika! Men inte, han hade fått en egen plats i en liten park bland byggnaderna!

Det blev i alla fall vars en baguette från pressbyrån, dyrt men gott!
Just nu så sitter vi bara och myser och tittar på tv! Vårt rum är jättefint och när vi kom in så såg vi att dom hade ställt fram en egen säng till Axel, vi som trott att någon av oss skulle behöva sova i springan!

Tänkte också att det var dags att visa upp hur stor Axel har blivit också!
Den första bilden är tagen den 14 Juni och den andra bilden är tagen idag! Häftigt att se hur snabbt han växer!





/bloggpappan

2 kommentarer:

  1. Vad de växer de små liven ni :)
    Han e jättefin!
    Jenny Janicke

    SvaraRadera
  2. Så stor han har blivit. och han är ljuvligt söt! /kram Maria

    SvaraRadera