söndag 25 juli 2010

pappa är hemma igen och dagbok!

Så där då har man vaknat till liv igen efter nattens bravader! Det blev ganska lagom på spelningen igår rent tidsmässigt men sen tar det ju nästan en timme att köra hem så jag var hemma ca 02.30. Hade väl hunnit göra mig klar och utvärdera kvällen och var i sängen vid 3.

En timme senare var det en liten kille som vaknade och skulle äta så det var bara att stiga upp och plocka fram lite mat då han inte bara äter från mammas bröst utan även lite ersättning! Ganska trött var jag då!

Sov vidare några timmar och vid åtta tiden så steg vi upp för då ville Axel ha lite käk igen! Lär bli några timmar med Axel på magen till golfen i eftermiddag för att komma ifas igen!

Det var skitjobbigt att vara iväg igår! Dels var det ju rätt långt borta under lång tid och dels så hade jag inte nån täckning överhuvudtaget på mobilen, spelade ingen roll vart jag ställde mig eller gick! Jag háde svårt att riktigt släppa loss utan hade hela tiden tankarna på hemmaplan. Men jag får lov att säga att Emma är fantastiskt duktig som löser allt med mediciner och sånt som ska ordnas utan att jag är hemma.
__________________________________

Dagbok

dagbok 26/6

Idag har varit en underbar dag!

Den började dock lite knackigt. Vi kom till biva vid 8.30-tiden och det första vi hör är någon son talar i telefon: vi ska bara vänta tills Fagerberg är flyttad. oj.... nu trodde vi att det var dags att flytta till den "mindre" bevakade avd 67 där vi skulle få bo antingen bara emma eller jag på ett rum med Axel. Men så var det inte, vi skulle tillbaka till neo, förmodligen för att Axel fortfarande är lite liten ( 2560 ) och kanske lite också för vår skull.
"Siffrorna" hos Axel är nu i alla fall jättebra och vi beger oss till Neo.

Vi hade ju också bestämt möte med en kurator på BIVA kl.11 och det bestämdes att hon istället skulle dyka ipp på Neo. Väl framm så kommer vi på plats bra och inväntar kuratorn. Ingen kommer! Detta i samband med att Axel sjunker i syresättning under en tid gör mig liiiite lätt irriterad!! Men tillslut så dyker hon upp och allt löser sig och kl.13 så pratar vi i alla fall med kuratorn. Hon berättar att vi har rätt till tillfällig föräldrapenning, skönt för då slipper Emma använda sina föräldradagar och jag sparar ju mina pappadagar osv.

Efter mötet så får Emma byta bajsblöja för första gången och Axel mår bra. Han sjunker dock något när han somnar, men det ska vara normalt och ingen fara säger dom. Samtidigt går jag för att möta Emelie och Jimmy! Åh va kul det var att träffa dom, vi åt mat, pizza igen givetvis, och vi drack kaffe och pratade en massa strunt. När dom åkte hem så gick vi tillbaka till Axel, han behövde äta och byta blöja så det gjorde vi. Han fick nu faktiskt också försöka snutta på Emmas bröst för första gången. Så roligt och skönt att se. Han mådde gott och somnade skönt och vi gick till avdelningens dagrum för att kika på Grey´s. Efteråt gick vi tillbaka för att ge Axel en godnatt puss!













1 kommentar:

  1. Sååå himla gott att se era bilder och få läsa om alla era tankar och vad som händer runt lillprinsen! Tack!

    Kram på er!

    SvaraRadera