torsdag 28 juni 2012

Konstigt!

Efter en feberfri dag igår så var det tänkt att jag (bloggpappan) skulle vara hemma idag för Axel skulle bli helt "fit för förskola" för att på fredag då återgå till förskolan.

Nähä!

Istället blev det ny feber och sen klockan tio inträffade nåt riktigt skumt! Axel började halta ville inte sätta ner foten riktigt. Jag tänkte direkt att han fått en speta eller glasbit i foten men efter att ha undersökt foten både avigt Och rätt så kunde jag ändå inte hitta nåt, och han reagerar inte när jag trycker nånstans heller.

Vi gjorde lunch, som han för övrigt sket fullständigt i att äta, och sen så var det sovdags! När han två timmar senare vaknar så är det ännu värre i foten/benet! Nu haltar han ännu mer och börjar peka och säga aj, aj när han går. Jag ringer vårdcentralen och får komma upp tjugo minuter senare. Ingen däruppe kan se nån anledning till varför han haltar och finner samma som jag att han inte heller har ont om man trycker under foten så där borde ju inte vara nån speta eller glas!

Dom tar en snabbsänka som visar 7 så det är ju heller inga konstigheter. Dom misstänker ändå en "förkylning i höften" och om det blir värre så skulle vi höra av oss till sjukhuset!

Alla på VC är så fantastiska mot Axel och medans han väntar på sänkan så får han en glass ;) den får vi äta i största hemlighet på ett av rummen och mitt i glassätningen så kommer bloggmamman hem från jobbet och har letat upp oss!

Ju längre dagen sen går så blir Axels ben/fot allt sämre! Tillslut vill han inte sätta ner den över huvud taget och jag kan tycka att den är lite svullen. Han har dessutom börjat "kränga" mer med höften och böjer gärna inte på benet. Vi ringer sjukhuset och får komma in för en översyn!

Samma bedömning görs där och läkaren tyckte vi kunde avvakta natten så skulle hon ringa innan hon gick hem imorgon! Det vi kunde göra var att ge alvedon! Eller vi fick råd om Ipren som var antiflamatoriskt men det har vi fått höra att man inte ska ge barn med hjärtfel så det dissade, vi tur att man har koll!

Kvällen rullar på och Axel går och lägger sig och har fortfarande ont! Hoppas det är bättre imorgon!



/bloggpappan

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Stackars liten, men du ser inte ut att ha så ont där du sitter med en go glass i handen, hoppas nu att foten och benet är bättre i morgon. Bamsekram <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Och här kunde jag visst läsa mer om det! Sorry.
    Men hoppas ni får svar på vad det är.

    SvaraRadera