söndag 1 april 2012

Grattis!

Stort grattis till moster Fia och vårt hjärta bloggmamman idag!

Här har det varit kalasstämning hela dagen! Axel och jag var uppe och gjorde på-sängen-fika till födelsedagsbarnet! Sen blev det paketöppning på nedervåningen, av mig och axel fick hon solstolar modell baden-baden att mysa i till sommaren!

Efter att vi njutit av frukosten som vi också gjort så gick vi ut i trädgården för att få lite härlig luft! Jag snickrade på den förbannade trappan till altanen medans bloggmamman och Axel lekte och senare tog en promenad runt Rödeby.

På eftermiddagen styrde vi bilen mot stan för att äta på restaurang och återigen fira födelsedagsbarnet, det blev mont martre som fick äran att ta emot oss! Bra priser och alltid suverän mat!

Detta blev även premiären för axel inne på en restaurang! Vi har ju valt att bas äta där det funnits uteservering tidigare men idag så fick han alltså vara med och gå på restaurang! Gick galant ska tilläggas!

Nästan hemma igen så skriker bloggmamman från baksätet att hon hittat trädgårdsmöbler på blocket, fina fina och med adress karlskrona! Hon sträcker fram en telefon som ringer och det visar sig att möblerna finns bara 500 meter från vårt hus så det var ju bara att glida förbi och bestämma sig!
Sex vita positionsstolar i trä och ett vitt träbord till det, 400 kronor och skicket var mer bättre begagnat! Kul att göra fynd ibland, konstigt bara för efter att ha letat ett tag så bestämde vi oss typ igår att det skulle bli nya utemöbler från biltema när dom öppnar, men så dök detta upp! Kanon!

Så efter att ha tvättat av dom ikväll så är dom ytterligare lite finare! Nu har lilleman dessutom somnat och bloggmamman och jag slappnar av i soffan! En "dagisväska" har packats ikväll för imorgon är det dags för första dagen av inskolningen på förskola' jag kommer förmodligen att börja gråta, ja jag är känslig, när han börjat strutta runt på avdelningen! För detta är riktigt stort för mig, efter den resa vi gjort så är han faktiskt redo för förskola! Galet!



/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Vilken mysig dag ni haft tillsammans,

    lycka till i morgon Axel, kram ♥♥♥

    SvaraRadera